Topic-icon Andrzej Tronina Rembielice

2 miesiąc 1 tydzień temu #29462 przez Maria Karlsson
Witam! Szukam aktu urodzenia, slubu i zgonu Andrzeja Troniny, meza Domiceli z domu Leszczynskiej.
Pozdrawiam
Maria Karlsson

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 6 dni temu #29474 przez Piotr Lis
To moi bezpośredni przodkowie. Niestety, metryka urodzenia Andrzeja Troniny jest prawdopodobnie "nieznajdywalna" z powodu braku metryk z parafii dankowskiej od roku 1767 do roku 1775.

Andrzej Tronina / Trunina
[w akcie ślubu Grzegorz]
ur. ok. 1770?
[sołtys, brak danych o rodzicach]
zm. 16 XI 1829 w RK
Domicela Leszczyńska
[w akcie chrztu: Dominika]
ur. VIII 1784 w Pustkowiu Kuligi [metr. wąsoska]
zm. 8 IX 1859 w RK
ślub: XI 1797 w Kłobucku

2 mąż Domiceli: Szczepan Kocik vel Kot
[syn Baltazara i Gertrudy z Sieczków]
ur. I 1791 w Iwanowicach [metr. dank.]
zm. 27 VIII 1846 w RK
ślub: 47/1834 w Kłobucku

Rodzicami Andrzeja mogą być:
rodzice:
Marcin Trunina i Helena Grzeszczakówka
ślub: I 1761 w Kłobucku
lub
Wincenty Trunina i Gertruda Grzelińska
ślub: I 1765 Kłobuck
[za spisem z 1792 r. obie te pary mają synów Andrzejów]

Moim bezpośrednim przodkiem jest syn Andrzeja i Domiceli:
Szymon Juda Tronina
ur. 14 X 1825 w RK [metr. dank.]
zm. 150/1899 w RK
którego żoną była:
Marianna Płoska
ur. ok. 1845 w RK
zm. 2 IV 1902 w RK
ślub: 24 I 1865 w Kłobucku [akt nr 15]

w zainteresowaniach: Lis i Heluszka (Iwanowice, później Rębielice Królewskie), Włodarczyk, Sabat, Tronina (Rębielice Królewskie)
The following user(s) said Thank You: Maria Karlsson

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 6 dni temu #29480 przez Maria Karlsson
Witam i serdecznie dziekuje za odpowiedz. Z Domicela troche sie nie zgadza, bo mialaby zaledwie 13 lat, gdy wychodzila za maz. Moze uda mi sie to sprawdzic. Andrzej i Domicela to moi bezposredni przodkowie w piatym pokoleniu. Ich corka Tekla Tronina 17/9 1822- 16/1 1875 zona Mateusza Wojtery to babka mojego dziadka.
Pozdrawiam serdecznie. Maria

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 6 dni temu #29481 przez Piotr Lis
Nie zwróciłem wcześniej na to uwagi, faktycznie Dominika/Domicela miałaby 13 lat przy ślubie z Andrzejem (Grzegorzem?) Truniną. Jednak żadna inna para nie pasuje.
Akt chrztu Domiceli jest dołączony do alegat do 2. ślubu ze Szczepanem Kocikiem vel Kotem (alegata do aktu ślubu nr 47/1834 w Kłobucku z akt AP w Częstochowie) i stąd wziąłem metrykę chrztu.
Jedyne co, to możliwe jest błędne dopasowanie metryki chrztu przy ślubie ze Szczepanem Kocikiem.

w zainteresowaniach: Lis i Heluszka (Iwanowice, później Rębielice Królewskie), Włodarczyk, Sabat, Tronina (Rębielice Królewskie)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 6 dni temu #29483 przez Maria Karlsson
W chwili smierci Domicella miala podobno ponad 90 lat. Nie bardzo moge sie doczytac ale chyba 96.
Czyli mogla sie urodzic miedzy 1763 a 1769. Moze zaszla pomylka i zamiast 1784 mial byc 1764?

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 5 dni temu #29486 przez Piotr Lis
Tak, według aktu zgonu miała 96 lat, przy czym tego typu wiek należy zawsze brać w przybliżeniu. Nasi niepiśmienni przodkowie nie wiedzieli dokładnie, ile mają lat. Niestety, prawdopodobnie nic innego nie uda się odnaleźć w sprawie Domicelli - metryki mam dokładnie przejrzane.
Zawsze istnieje możliwość wczesnego ślubu Domiceli/Dominiki w wieku 13 lat, nie byłoby to zasadniczo coś bardzo dziwnego:
por. genealodzy.pl/PNphpBB2-printview-t-31206-start-0.phtml

Mamy jeszcze jednego wspólnego przodka: Franciszkę z domu Zawada vel Zawadzką pv. Sabat sv. Heluszka tv. Wojtyra. Posiadam o niej komplet informacji (moimi przodkami są ona i jej pierwszy mąż):

Franciszka Zawada vel Zawadzka (córka Piotra Zawady i Petroneli Owczarek)
ur. 19 VIII 1854 w RK [metr. Wilk.]
zm. akt nr 5/1911 w RK

1 mąż: Piotr Sabat (syn Jakuba i Katarzyny Kocik)
ur. VII 1849 w RK [akt chrztu w ks. łac. kośc. fil. w Zajączkach]
zm. akt nr 260/1878 w RK
ślub: akt nr 53/1870 w Kłobucku

2 mąż: Józef Heluszka [syn Wojciecha i Agnieszki Surygalanki]
zm. akt nr 216/1886 w RK
ślub: akt nr 58/1879 w Kłobucku

3 mąż: Józef Wojtyra [syn Mateusza i Tekli]
ślub: XI 1898 w Kłobucku

w zainteresowaniach: Lis i Heluszka (Iwanowice, później Rębielice Królewskie), Włodarczyk, Sabat, Tronina (Rębielice Królewskie)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 5 dni temu #29488 przez Maria Karlsson
Franciszka i Jozef Wojtyra (Wojtera) z tego co wiem mieli corka Aniele ur. 1899, nie wiem czy mieli wiecej dzieci. Czy Domicella i Andrzej mieli wiecej dzieci niz Szymon, Tekla i Lukasza? Jezeli Szymon byl najmlodszy to gdyby Domicella urodzila sie w 1784 to mialaby 41 lat rodzac Szymona, czyli moze to prawda, ze miala 13 lat wychodzac za maz za Andrzeja.
Pozdrawiam
Maria

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 4 dni temu - 2 miesiąc 4 dni temu #29497 przez Piotr Lis
Andrzej i Domicella na pewno mieli czterech synów:

1. Piotr Tronina (ślub z Marianną Grzelińską, akt nr 6/1827 Kłobuck, 2 ślub z Katarzyną Psocianką, akt nr 59/1839 Kłobuck)
2. Feliks Tronina (ślub z Katarzyną Rajkowką, akt nr 39/1837 Kłobuck)
3. Łukasz Tronina (ślub z Małgorzatą Kotyniową, akt nr 33/1840 Kłobuck)
4. Szymon Tronina (ślub z Marianną Płoską, akt nr 15/1865 Kłobuck)

Nie mam wypisanych ich dat urodzenia (poza Szymonem), zapewne ich akty chrztów znajdują się wśród metryk parafii Danków. Nie szukałem córek Andrzeja i Domiceli.

Piotr Sabat i Franciszka Zawadzka mieli troje dzieci:
1. Jan Sabat ur. 54/1872 zm. 6/1873 w RK
2. Julianna Sabat ur. 191/1878 zm. 76/1882 w RK

i mojego prapradziadka Aleksandra Sabata:

Aleksander Sabat
ur. 100/1874 w Rębielicach Królewskich [metr. dank.]
zm. 16 I 1939 w Rębielicach Królewskich
1 żona: Marianna Tronina (córka Szymona Troniny i Marianny Płoski)
ur. 87/1876 w Rębielicach Królewskich [metr. dank.]
zm. 6 XII 1917 w szpitalu w Krzepicach
ślub: I 1895 w Kłobucku [akt nr 39]
2 żona: Anna Paturej z domu Pokora (córka Wawrzyńca Pokory i Marianny z Górnych)
ur. ok. 1879 w Rębielicach Królewskich
ślub: I 1918 w Wilkowiecku

w zainteresowaniach: Lis i Heluszka (Iwanowice, później Rębielice Królewskie), Włodarczyk, Sabat, Tronina (Rębielice Królewskie)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

2 miesiąc 4 dni temu #29509 przez Maria Karlsson
Dziekuje za wiadomosci. Znalazlam synow Andrzeja i Domicelli.
Piotr ur. grudzien 1803 w RK zm. 308/1853 w RK
Feliks ur.maj 1816 w RK
Lukasz ur. pazdziernik 1819 w RK
Pozdrawiam
Maria

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.508 s.