Topic-icon Poszukuję akt ślubu Marcina Trzepizur i Ludwiki Pasieka

1 rok 11 miesiąc temu #22345 przez Łukasz Syguda
Witam,
Tworzę drzewo genealogiczne rodziny Trzepizurów, ale utknąłem w miejscu. Znalazłem taką wzmiankę że Marcin Trzepizur i Ludwika Pasieka w parafii Truskolasy zawarli związek małżeński 1838. Nie znam zaś daty ich urodzin, śmierci i dokładną datę ślubu. Może udało by się znaleść informacje o ojcu i matce Marcina z aktu ślubu
Marcin Trzepizur może być urodzony ok 1817 bo jak znalazłem informacje w księgach parafialnych o urodzeniu Walentego jego syna to Marcin miał wtedy ok 40 lat a Walenty urodził się w 1857 roku.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu #22347 przez Krzysztof R. Osada

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu - 1 rok 11 miesiąc temu #22349 przez Krzysztof R. Osada
Metryki zgonu rodziców Marcina:

Jakub Trzepizur
31/1835

Katarzyna z Glińskich Trzepizurowa
11/1845
The following user(s) said Thank You: Łukasz Syguda

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu #22352 przez Łukasz Syguda
Nie wiem jak ty to robisz ale jestem pod dużym wrażeniem.
Powiedz mi tylko jak doszedłeś do Jakuba Trzepizura bo w akcie poniżej nie udaje mi się odczytać takiej informacji. Jest bardziej skomplikowany do odczytu niż ten co wcześniej dawalem


Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu - 1 rok 11 miesiąc temu #22353 przez Krzysztof R. Osada
Niektóre fragmenty powtarzają się we wszystkich metrykach z lat 1808-1867 lub chociaż brzmią podobnie. A do czytania można się przyzwyczaić, te dokumenty są napisane dosyć starannie (bywa o wiele gorzej).

Pustkowie Pietrzaki. Działo się w wsi Truskolasach dnia trzydziestego września tysiąc ośmset trzydziestego ósmego roku o godzinie dwunastej w południe. (...) Na dniu dzisieyszym zawarte zostało religijne małżeństwo pomiędzy Marcinem Trzepizurem młodzianem gospodarzem w Trzepizurach zamieszkałym, urodzonym tamże z Jakóba już nieżyjącego i Katarzyny z Glińskich małżonków Trzepizurów w Pietrzakach zamieszkałych lat dwadzieścia jeden mającym, a panną Ludwiką Pasieczanką córką Kaspra i Katarzyny małżonków Pasieków w Pietrzakach zamieszkałych lat dwadzieścia liczącą w Pietrzakach urodzoną i tamże przy rodzicach zostającą. (...) Akt ten stawającym i świadkom przeczytany został przez nas podpisany gdyż stawający pisać nieumieją.

The following user(s) said Thank You: Łukasz Syguda

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu #22354 przez Łukasz Syguda
tak Cię podziwiam. Ale w tym co mówisz jest dużo racji do czytania się można przyzwyczaić pod warunkiem obcowania ciągłego z takim pismem.
A tak z innej beczki bo widzę że masz duże doświadczenie w tym
Czy można ustalić żony mojego dziadka?
Walentego Trzepizura (ur. 28 sty 1857, zm. 24 kwi 1943).
Miał on 3 żony:
1-nie znamy Prawdopodobnie z domu Cer się nazywała skąd była kiedy zmarła i gdzie.
2 - to Marcjanna/marianna z domu Kulej i tak samo nic o niej nie wiemy ale to znią tworzyło się nowe pokolenie Trzepizurów
3 - to Antonina Jasnos - trzepizur (wdowa) z domu Świąć
Urodzona: 2 maj 1871
Zmarła: 7 sty 1945 (w wieku 73)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu #22362 przez Tomasz Kukuła
Twój Marcin Trzepizur miał brata Piotra ur. 1799, który w 1834 roku poślubił Łucję Żur.
Piotr i jego rodzice: Jakub, zmarły 1835 i Katarzyna Glińska zm. 1845 to moi przodkowie :-)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu #22363 przez Krzysztof R. Osada

3 - to Antonina Jasnos - trzepizur (wdowa) z domu Świąć
Urodzona: 2 maj 1871
Zmarła: 7 sty 1945 (w wieku 73)

Ten dopisek na marginesie aktu urodzenia Walentego Trzepizura dotyczy właśnie tej żony, źle przeczytałem nazwisko. Małżeństwo zawarto dn. 25.04/8.05.1911 roku w Klobucku – zapewne w Archiwum Państwowym w Kłobucku można uzyskać kopię tego dokumentu (w języku rosyjskim). Więcej nie jestem w stanie pomóc.
The following user(s) said Thank You: Łukasz Syguda

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu #22365 przez Łukasz Syguda
Dzięki za info.
Z tego co przeczytałem z aktu zgonu Jakóba Trzepizura wywnioskowałem że pozostawił po sobie 5 dzieci. Do tej chwili miałem 4-kę a teraz mam 5tkę
Znalazłęm:
Walenty Trzepizur + Maryann a Gębuś mał. 19.02.1981
Marcin Trzepizur + Ludwika Pasieka mał. 30.09.1938
Małgorzata trzepizur + Bartłomiej Dziubczyk mał. 20.02.1833
Franciszek/ka
Piotr Trzepizur + Łucja Żur
A znasz może daty urodzeń rodzeństwa Marcina?

Dziękuję za informacje

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu - 1 rok 11 miesiąc temu #22367 przez Tomasz Kukuła
Tych dzieci było więcej. O pozostałych wiem z indeksów parafii Konopiska - informacje nieco niżej.
Znalazłem jeszcze u siebie co nieco o wcześniejszym pokoleniu.
Pierwszym znanym mi mężczyzną z rodu Trzepizurów był Michał urodzony ok.1721 roku i zmarły przed 1809. Informacje o nim mam ze spisu z krakowskiego archiwum. W 1791 roku gdy przeprowadzono spis ludności Michał z rodziną mieszkał w Pustkowiu Trzepizury. W spisie podano, że miał wtedy 70 lat, jego żona Agnieszka 52, syn Jakub 33, jego żona Katarzyna 29, i córka chyba Jakuba - Kostka (?) 5 lat. Agnieszka zmarła w 1809 roku.
Jakub Trzepizur
- urodził się w 1767 roku (przed chwilą to znalazłem w indeksie par.Zygmunta). Jego żoną była Katarzyna z Glińskich (wg spisu urodziła się ok. 1762 roku, zmarła 1845.) Dzieci: Piotr. ur ok 1799, Róża urodzona i zmarła 1809, Tekla ur.1810, Franciszek ur.1813, Katarzyna ur.1817 (matka Petronela Biernat ?). Nie mam informacji o wymienionym przez Ciebie Walentym.
Jakub Trzepizur zmarł 20 kwietnia 1835 roku w Trzepizurach, pozostawił po sobie owdowiałą Katarzynę z Glińskich i 5 dzieci. Katarzyna zmarła w 1845 roku, wtedy żyła już tylko czwórka jej dzieci.
Rodzina Piotra Trzepizura: żona Łucja Żur ur. 1811 w Konopiskach (ślub 28 sierpnia 1834, Konopiska) i dzieci: Tekla 1835 moja pra-prababcia, Tomasz 1837, Urban 1840, Julianna 1842.
Piotr zmarł w 1842 roku w Konopiskach.
Nazwisko Trzepizur jest obecnie bardzo rzadko spotykane i nosi je około 170 osób. Tydzień temu poznałem jedną osobę o tym nazwisku ze Słupska.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu - 1 rok 11 miesiąc temu #22371 przez Łukasz Syguda
W załączniku poniżej podesłałem akt małżeństwa Walentego Trzepizura. Na samej górze w zapowiedziach jest podane kto jest jego rodzicami (Jakób i Katarzyna).
Ale to że dobrałeś się jeszcze do rodziców Jakuba to mnie tą informacją rozbroiłeś. Michał i Agnieszka :) i jeszcze trochę może dotrze się do roku 1600-tnego o jedno pokolenie wyżej :)

Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu - 1 rok 11 miesiąc temu #22373 przez Łukasz Syguda
Czy macie jakąś informacje co to za miejscowość Zagorze.. Początkowo myślałem o kłobucku ale jak czytam akt małżeństwa Franciszka Trzepizura to tam jest napisane urodzony w Trzepizurach dziś Zagorze. Czyli wychodziło by na to że miejscowość Zagorze to dawniej Trzepizury





Poza tym podane było że Jakub urodził się w 1767 roku i zmarł 20 kwietnia 1835 a w akcie zgonu napisane jest że miał 80 lat. Czyli musiał by się urodzić w 1755. Czy akta śmierci były tworzone niedokładnie. Ciekawe jak to się odbywało. Może ktoś źle podawał a ksiądz źle wpisywał

Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu #22374 przez Tomasz Kukuła
:-)
Sam siebie też dzisiaj rozbroiłem. Niby mam porządek w notatkach ale czasem mi coś umyka. Ostatnio odkryłem na nowo parę informacji z własnych zasobów.
Tego Michała znalazłem właśnie szukając dzisiaj czegoś dodatkowego o Trzepizurach, żeby Ci napisać i trafiłem na niego a nie miałem go uwzględnionego w wykresie, z którego korzystam na co dzień przy poszukiwaniach.
Jeśli chodzi to to zdanie: "urodzonym w Trzepizurach dziś w Zagórzu w obowiązkach [prywatnych]"- jeśli dobrze czytam to znaczy, że urodził się w Trzepizurach a obecnie rpzebywa w Zagórzu.
Swoją drogą jest to pierwszy raz gdy czytam o kimś z przodków - w tym wypadku Walenty to brat przodka, że był w wojsku wraz z określeniem pułku.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu #22410 przez Łukasz Syguda
To mnie udało się póki co takie coś ustalić. jak przedstawia zdjęcie poniżej.
Dalej nurtuje mnie jak można odnaleść drugą żonę Mojego pradziadka walentego ur 28.01.1857 roku bo trzecią już znam kiedy urodziął się, kiedy zmarła i kiedy zawarli związek małżeński, ale sęk w tym że z nię nie tworzyło się nowe pokolenie Trzepizurów bo nie mieli dzieći. Dla tego interesuje mnie ta druga żona, zebym wiedział chociaż skąd była a może Kulej to chodziło o miejscowość bo osoby co mi podawały może tak sobie zakodowały taką informację. Szkoda tylko że nikt o tym nic nie wie. Gdzie pochowana skąd była gdzie mieszkała. Przodkowie mojego walentego pochodzili z Konopisk/Truskolasy i może żona pochodziła stantąd.

Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu - 1 rok 11 miesiąc temu #22412 przez Tomasz Kukuła
A gdzie mieszkał i zmarł Walenty?

Jeśli chodzi o Jakuba to rzeczywiście tak było, wiek ludzi w aktach podawano na oko.
Czasem rok po roku rodziły się komuś dzieci a w kolejnych aktach urodzenia ojciec ma wg oświadczenia 24,26,25,30,28 lat - przykładowo.
Wiek zmarłego był często jeszcze bardziej niedokładnie podany, czasem w przypadku starszej osoby podawano również imiona jej rodziców, zupełnie inne niż prawdziwe bo nie żył już nikt kto by to pamiętał.
The following user(s) said Thank You: Łukasz Syguda

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu - 1 rok 11 miesiąc temu #22416 przez Łukasz Syguda
Walenty zmarł w Kłobucku, w ostatnich dniach swojego życia mieszkał na gruncie gdzie teraz ja mieszkam ale w starym drewnianym domu którego już nie ma :).
Zmarł w kłobucku i jest pochowany na cmentarzu też w kłobucku razem z Antoniną (3-cią żoną). Walenty zmarł 24 kwietnia 1943 roku (zrobiłem błąd w poprzednim drzewie bo podałem rok 1944)
PS.
To się trochę uspokoiłem do tych dat bo w różnych aktach lata są podawane na chybił trafił i oscylują +/-3lata. Nie zawsze udało się odnaleść akt urodzenia członka rodziny więc rok urodzenia brało się z aktu małżeństwa gdzie podawali datę zawarcia ślubu + ile lat miał młodzian :) i mniej więcej wychodziło w którym roku się dana osoba rodziła.
Korzystając z okazji bardzo i to bardzo proszę również o spis ludności z Archiwum z Krakowa który potwierdzał istnienie Michała Trzepizur z ok 1721 roku urodzonym i Agnieszki. Potrzebował bym jakiekolwiek dokumenty które by to potwierdzały. Czy możesz mi to podesłać. jak nie tutaj to może na maila prywatnego Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu #22443 przez Robert Przygoda
Witam. W moim drzewie występuje nazwisko Cer. Jeśli aktualne jest poszukiwanie ślubu Walentego Trzepizura z Marcjanną Cer , to jest akt nr. 4 familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GTR...%2C362790701%2C36283 Pozdrawiam.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu #22444 przez Łukasz Syguda
Hm. Było by super gdyby dało się to przetłumaczyć. Wtedy bym stwierdził czy to o tą osobą chodzi a tak trochę będzie to skomplikowane

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu #22446 przez Robert Przygoda
O tłumaczenie trzeba poprosić w dziale tłumaczenia .
The following user(s) said Thank You: Łukasz Syguda

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu #22449 przez Łukasz Syguda
Dziękuję za pomoc

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu #22483 przez Robert Przygoda
Witam. Pierwszą żoną Walentego Trzepizura była Franciszka Kulej akt ślubu nr 28 rok 1879 szukajwarchiwach.pl/8/116/0/2/130/skan/f...kU32MOfUJvSUuXXtGtjA , akt urodzenia Franciszki Kulej nr 95 rok 1860 szukajwarchiwach.pl/8/116/0/2/111/skan/f...7d7D7YSQWndz0jjsWv1w , akt zgonu Franciszki Trzepizur z domu Kulej nr 340 rok 1881 familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-L9S...3D2115410&cc=2115410 . Marcjanna Cer była drugą żoną Walentego Trzepizura . Pozdrawiam .
The following user(s) said Thank You: Łukasz Syguda

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu #22489 przez Łukasz Syguda
Dziękuję za pomoc.
Zastanawia mnie jak wy to robicie, jakie techniki szukania stosujecie że docieracie do takich źródeł. Jestem pod wielkim wrażeniem.
Jedyne co mi się nie zgadza to śmierć Franciszki datowany na 1881. Za wcześnie by pozostawić po sobie 5cioro dzieci. Chyba że był by to rok 1891.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu #22492 przez Krzysztof R. Osada
Zgon zgłoszono 17/29 grudnia 1881 roku, a nastąpił on 15/27 grudnia – tak zapisano w tekście. I podano, że miała 21 lat.
The following user(s) said Thank You: Łukasz Syguda

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu #22497 przez Łukasz Syguda
Zostałem w błąd wprowadzony przez najstarszych z rodziny coś wiedzieli ale nie do końca.
Teraz się zgodzę pierwsza żona zmarła mając 21 lat i nie mieli dzieci. Potem ożenił się z Marcjanną Cer z domu Kulej i to z nią miał dzieci. Odnalazłem akt urodzenia syna Walentego i tam jest napisane matka Marcjanna Kulej więc już wszystko jasne.
A tak swoją drogą ciekawe jaki stopień pokrewieństwa łączył Franciszkę i Marcjanne Kulej?
Czy rodzice byli Braćmi ?

Jeszcze raz dziękuję za wszelką udzielaną mi pomoc.

Pozdrawiam

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 11 miesiąc temu #22500 przez Łukasz Syguda
A o co chodzi z tymi datami łamanymi
zgłoszono 17/29 grudnia a zmarła 15/27 grudzień
W innych dokumentach tez to mi się już powtórzyło.
Co to za format dat, na który trzeba zwracać uwagę przynajmniej który jest dla nas właściwy?

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 1.357 s.