Topic-icon Poszukuję akt ślubu Marcina Trzepizur i Ludwiki Pasieka

1 rok 10 miesiąc temu - 1 rok 10 miesiąc temu #22792 przez Łukasz Syguda
Z góry dziękuje za pomoc

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu #22794 przez Hanna Hofman-Polańska
jakieś lata w przyblizeniu??? miejscowości???
The following user(s) said Thank You: Łukasz Syguda

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu #22795 przez Hanna Hofman-Polańska

truskolasy nr 33 rok 1838
Załączniki:
The following user(s) said Thank You: Łukasz Syguda

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu #22796 przez Hanna Hofman-Polańska
jest wyszukiwarka powyzej!! wystarczy wpisac dane!!!!
The following user(s) said Thank You: Łukasz Syguda

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu #22797 przez Łukasz Syguda
Taką informację już mam. Niestety nie o ta mi chodziło a ostatnia w tym poście. nie zmieniałem forum bo wszystkie niezbędne dane są w tym poście zawarte. Ale dziękuję za pomoc :)
Co do wyszukiwarki to nie wszystkie dane można było odnaleźć ale co do ślubu Marcina i Ludwiki taka informacja była zawarta.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu - 1 rok 10 miesiąc temu #23088 przez Łukasz Syguda
Znalazłem coś takiego. czy to może być akt urodzenia mojego przodka Jakuba Trzepizura? Wiedzieliśmy że urodził się ok 1767 roku i ten dokument to potwierdza. Na dodatek podane jest że Rodzice to Michał i Agnieszka, Szkoda że nie da się ustalić nic więcej o nich.
Rok urodznia 1767 Julius 23 Konopiska (Julius to chyba lipiec ? i czy 23 to wpis do księgi czy data urodzenia? )
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu - 1 rok 10 miesiąc temu #23089 przez Łukasz Syguda
Mam jeszcze coś takiego i nie wiem czy to w jakiś sposób się łączy.
Jan i konstancja i imiona rodziców takie same Michał i Agnieszka ale inna miejscowość Łojki

februarius 1759


Majus 1752
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu #23092 przez Krzysztof R. Osada

Łukasz Syguda napisał: (Julius to chyba lipiec ? i czy 23 to wpis do księgi czy data urodzenia? )

Lipiec. W XVIII wieku często nie prowadzono numeracji wpisów. Jeśli przed nie ma zachowanej ciągłości (22, 23, 24 itd.), to jest to pewnie dzień chrztu (który odbywał się najwyżej kilka dni po narodzinach lub tego samego dnia)...

Rodzina mogła się przeprowadzić. Warto byłoby odnaleźć akty zgonów tych dzieci – to by mogło potwierdzić zachodzące między nimi pokrewieństwo.
The following user(s) said Thank You: Łukasz Syguda

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu - 1 rok 10 miesiąc temu #23103 przez Łukasz Syguda

Krzysztof R. Osada napisał:

Łukasz Syguda napisał: (Julius to chyba lipiec ? i czy 23 to wpis do księgi czy data urodzenia? )

Lipiec. Jeśli przed nie ma zachowanej ciągłości (22, 23, 24 itd.), to jest to pewnie dzień chrztu (który odbywał się najwyżej kilka dni po narodzinach lub tego samego dnia)...


Jakaś ciągłość jest zachowana, i nawet sa po dwa wpisy w jednym dniu.
W sumie można by uznać 23 lipiec za dzień i miesiąc urodzenia (choć zazwyczaj chrzcili po dwóch dniach). Patrini to rodzice chrzestni czyli 23ci to faktycznie dzień chrztu.



Rodzina mogła się przeprowadzić. Warto byłoby odnaleźć akty zgonów tych dzieci – to by mogło potwierdzić zachodzące między nimi pokrewieństwo.[/quote]

To będzie ciężko odnaleźć. już trochę szukałem i to z marnym skutkiem ale nie poddaję się. Chociaż w tym co mówisz może być dużo racji. Mogli się przeprowadzić. Wychodziło by na to że Agnieszka pochodziła z Łojek po czym urodziła dwójkę dzieci tam i przeprowadzili się do miejscowości rodzinnej męża czyli Trzepizurów Pustkowia gdzie mieszkał ojciec Jakuba :)
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu - 1 rok 10 miesiąc temu #23112 przez Łukasz Syguda
Przed chwilą znalazłem dokument mówiący o śmierci Agnieszki Trzepizur - 25 maja 1809 roku w Trzeopizurach. Rok by mi się zgadzał śmierci szkoda że nie ma nic o mężu. Jest tyle że była wdową



Jeśli poniższy dokument dotyczy zgonu Michała Trzepizura który miał żonę Agnieszkę to dokument ten potwierdza że zgon nastąpił 8 czerwca 1801 roku a dokładniej że pochowano go w tym dniu.



Jeszcze znaleźć dokument urodzenia Michała z ok 1721 roku i Agnieszki i będę bardzo usatysfakcjonowany.
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu #23114 przez Krzysztof R. Osada
W pierwszej linijce tego drugiego wpisu napisano: Simon (Szymon) Trzepizur...

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu - 1 rok 10 miesiąc temu #23167 przez Łukasz Syguda
Znalazłem dwa dokumenty zgonu dzieci Jakuba i Agnieszki (o ile dobrze przetłumaczyłem). Czy może mi ktoś to potwierdzić czy te dokumenty dotyczą ich. Poniżej zamieszczam drzewo genealogiczne w tym okresie



Chyba Toamsz? nie jestem pewny zm. 17.03.1802




Jan zm. 18.05.1803

Co do miesięcy roku jestem pewny a jeśli chodzi o dzień to wzięty jest z dokumentu ale to tak jak już mi sugerowano to może być dzień chrztu
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu #23169 przez Tadeusz Tarnowski
Te dwa akty dotyczą zgonów, dokładniej pochówków, Tomasza i Jana dzieci Jakuba i Katarzyny Trzepizurów.
Pozdrawiam.
The following user(s) said Thank You: Łukasz Syguda

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu #23187 przez Łukasz Syguda
Zgadzam się. Moje przeoczenie. Nie wiem dla czego napisałem "urodzeni" skoro jest napisane sepultus est czyli wolnym tłumaczeniu "pochowany".
Poprzedni post został poprawiony :)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu #23272 przez Łukasz Syguda
Teraz widzę jak szukanie dokumentów i pokrewieństwa jest bardzo trudne.
Obecnie szukam potomstwa Jakuba i Katarzyny Glińskiej z okresu od ok 1790 do 1810 i później. Nawet mi się udało sporo odszukać. dokumenty urodzin i zgonów. Napisane było z matki Katarzyny i ojca Jakuba w miejscowości Trzepizury bo tam mieszkali a nie zawsze podawane było imię panieńskie matki.
Moje zadowolenie z poszukiwań szybko minęło gdy znalazłem dokument gdzie było napisane Jakub i Katarzyna z Cierpiałów i też miejscowość Trzepizury
Poniżej ten dokument



Na nazwisko Cierpiał natrafiłem nie jeden raz.
W tym czasie musiało być bardzo popularne te imiona że w jednej wsi były dwie pary małżeńskie o tych samym samym imieniu.
Po za tym mam obiekcje co do poprawności pokrewieństwa Walentego Trzepizura urodzonego ok 1793 Z Jakuba i Katarzyny. Na początku tego postu jest to gdzieś podane.
Mam akt urodzenia, akt małżeństwa i akt zgonu tej osoby i na żadnym z nich nie jest napisane że pochodzi z Katarzyny Glińskiej ale za to na akcie urodzenia poniżej podane jest nazwisko Cierpiał przy rodzicach chrzestnych więc może Walenty nie jest synem Jakuba i Katarzyny Glińskiej lecz Jakuba i Katarzyny Cierpiał.

Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu #23281 przez Łukasz Syguda
Znalazłem jeszcze Akt urodzenia Marcina Trzepizura z rodziców Jakuba i Katarzyny Glińskiej. i co dziwne nazwisko Cierpiał tam się przewija jako rodzice chrzestni. Więc Ciepiały muszą być spokrewnieni.
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu #23282 przez Łukasz Syguda
Jeszcze jedno bo może źle tłumaczę. Czy wyrażenie "jacobi et Catharina de trzepizury Cierpiałow znaczy że Katarzyna jest z panieńskiego Trzepizurowa a Jakub z Cierpiałów czy na odwrót bo do tej pory myślałem że Katarzyna jest z Cierpiałów a Jakub z Trzepizurów. Bo jeśłi Kasia była by z Trzepizurów można by szukać pokrewieństwa z tą osobą :)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu - 1 rok 10 miesiąc temu #23290 przez Krzysztof R. Osada
To jedynie oznacza, że małżonkowie pochodzili z miejscowości Trzepizury. W aktach pisanych po łacinie bardzo często w ogóle nie podawano nazwiska panieńskiego matki. W powyższych danych są zapisane następujące dane:

Katarzyna, córka Jakuba i Katarzyny Cierpiałów ze wsi Trzepizury;
Walenty, syn Jakuba i Katarzyny Trzepizurów ze wsi Trzepizury;
Marcin, syn Jakuba Trzepizura i Katarzyny Glinszczonki.
The following user(s) said Thank You: Łukasz Syguda

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu #23294 przez Łukasz Syguda
Dziękuję.
Czyli wszystko jest jak trzeba. Moje dane o przodkach dalej nie ulegają zmianie.
I odznaczenie De Trzepizury oznacza z Trzepizur (i oznacza miejscowość a nie nazwisko panieńskie matki)
Ile to kłopotu przynośi gdy nazwa miejscowości i nazwisko brzmi tak samo "TRZEPIZURY" :)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu #23311 przez Tomasz Kukuła
Witaj Łukaszu,

zwróć uwagę na wiek Agnieszki z aktu zgonu - 61 lat. To by pasowało.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu #23334 przez Łukasz Syguda
Właśnie zwróciłem.
w 1791 roku wg. spisu ludności z archiwum krakowskiego Agnieszka miała 52 lata
Zmarła 25 maja 1809
czyli 52 + 18 = 70 lat
Czyli trochę za dużo.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu #23345 przez Tomasz Kukuła
Za bardzo kombinujesz :-)
9 letnia różnica wieku nie jest za duża ale być może rzeczywista różnica wieku Agnieszki była mniejsza:
1. Wiek osoby podany w akcie zgonu jest często najbardziej nieprecyzyjny w porównaniu z tym podanym w akcie ślubu lub akcie urodzenia dziecka.
2. Nie wiemy, czy wiek podany w 1791 roku w spisie był precyzyjny.
Załóżmy, że nie - Agnieszka mogła mieć wtedy na przykład -5 lat (tak jak piszemy, tego typu odchylenia są standardem, choć występują i większe, nawet 10letnie) czyli nie 52 a 47 lat. To by oznaczało, że urodziła się w 1744 roku. Kiedy zmarła w 1809 roku miałaby 65 lat ale w akcie podano 70 lat. Po prostu znowu ktoś się pomylił o 5 lat, tyle że tym razem w drugą stronę.

3. Najważniejszy argument przemawiający za tym, że jest to ta sama osoba - co ważne niezależny od powyższych - analizując księgi nie trafiliśmy na inną Agnieszkę po mężu Trzepizur, która zapewne w dziesięcioleciach przed 1809 rokiem miałaby dzieci i pojawiała się w aktach ich urodzeń.
Bazując na takich przesłankach ja uznaję Agnieszkę zmarłą w 1809 roku za tą właściwą.

Oczywiście, ktoś z bardziej doświadczonych poszukiwaczy korzeni może uzna moją argumentację za błędną - proszę o uwagi, jeśli ktoś ma jakieś "ALE" czy kontrargument to chętnie go przeanalizuję.
The following user(s) said Thank You: Łukasz Syguda

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu #23372 przez Łukasz Syguda
Może masz rację z tym że za dużo kombinuję :) Ale to dla tego że brak mi doświadczenia w poszukiwaniach.
Ale muszę ci przyznać rację w tym okresie kiedy zmarłą Agnieszka 1809 roku żadna taka nie występowała w Trzepizurach. I to mogła być jedyna Agnieszka w tej miejscowości.
Chciałemwrócić do początku poszukiwań i powiedzieć że dzieci Jakuba i Katarzyny było jak sam wspomniałeś więcej. Znalazłem jeszcze trójkę urodzonych po Piotrze.



A poniżej akta









Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu - 1 rok 10 miesiąc temu #23375 przez Łukasz Syguda
A tutaj znalazłem taki dokument
9.04.1795 -na pewno kwiecień 1795 co do dnia nie mam pewności
Akt zgonu Michała Trzepizura


Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 10 miesiąc temu - 1 rok 10 miesiąc temu #23391 przez Tomasz Kukuła
Popatrzmy zatem na Twoje (nasze) ostatnie skarby (szczególnie cieszy mnie odnalezienie aktu zgonu Michała! czy dobrze widzę, że podano jego wiek 80 lat?).
Przyznam, że lubię tę gałąź rodziny czyli Trzepizurów z Trzepizur.

W 3 ostatnich aktach Katarzyna jest nazwana de Glinskie (z Glińskich) po czym następuje nazwisko małżonków Trzepizurów. Wiemy, że de Glinskie to określenie nazwiska panieńskiego bo takie było nazwisko panieńskie Katarzyny a rodzina mieszkała w Trzepizurach a nie w Glińskiem czy w Glinach (których wtedy chyba nawet nie notowano).
Miejscowość, której dotyczy wpis jest zapisana powyżej każdego rejestru, czy na początku tego wpisu. Jest tak zarówno w tych łacińskich aktach kościelnych jak i w polskich aktach z okresu Księstwa Warszawskiego oraz później po rosyjsku. W treści powyższych aktów łacińskich zapisywano zwykle jedynie nazwy miejscowości rodziców chrzestnych (de Trzepizury, de Konopiska).

Zatem nie mogę się zgodzić z tym co pisze P Krzysztof Osada - (w odniesieniu do "de Trzepizury"):
To jedynie oznacza, że małżonkowie pochodzili z miejscowości Trzepizury. W aktach pisanych po łacinie bardzo często w ogóle nie podawano nazwiska panieńskiego matki. W powyższych danych są zapisane następujące dane:

Katarzyna, córka Jakuba i Katarzyny Cierpiałów ze wsi Trzepizury;
moim zdaniem : Jakuba i Katarzyny (z Trzepizurów) Cierpiałów
Walenty, syn Jakuba i Katarzyny Trzepizurów ze wsi Trzepizury;
owszem, z miejscowości Trzepizury, ale nie ma tego w treści aktu (!!) a jedynie nad nim
Marcin, syn Jakuba Trzepizura i Katarzyny Glinszczonki.


Łukaszu, pisałeś:
Jeszcze jedno bo może źle tłumaczę. Czy wyrażenie "jacobi et Catharina de trzepizury Cierpiałow znaczy że Katarzyna jest z panieńskiego Trzepizurowa a Jakub z Cierpiałów czy na odwrót bo do tej pory myślałem że Katarzyna jest z Cierpiałów a Jakub z Trzepizurów. Bo jeśłi Kasia była by z Trzepizurów można by szukać pokrewieństwa z tą osobą :)

Sądzę, że ta akurat Katarzyna, po mężu Cierpiał (co potwierdził P.Krzysztof) była właśnie z rodziny Trzepizur :-)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 3.034 s.