Topic-icon Przodek

1 rok 4 miesiąc temu #26204 przez Sławomir Wojnarowski
Bardzo dziękuję, będę czekał na nowe informacje, pozdrawiam, Sławek
The following user(s) said Thank You: Piotr Słabosz

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 4 miesiąc temu #26210 przez Izabela Wrona
Ja mam ewidentnie Paulinę Kleszcz która ma rodziców Tomasza Kleszcz i Juliannę. Pojawia się jednak w różnych miejscach Apolonia Kleszcz która ma tych samych rodziców tzn. Tomasza i Juliannę. Stąd zamieszanie w moim drzewie. Nie wiem czy to ta sama osoba czy nie.

tibbie

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 4 miesiąc temu #26216 przez Piotr Słabosz
Witam!!
Poniżej kilka kolejnych informacji.

Stanisław Musiał 18 lutego 1830 r. poślubił w Niegowie Teresę Zagrozińską. Myślę, że to są Pana przodkowie. Między Zagrozińską a Zadros różnica jest niewielka; może nastąpiło przeinaczenie, w którymś akcie późniejszym, źle zapisano „ze słuchu”, albo jeszcze coś innego. Ja w swoich poszukiwaniach wielokrotnie spotykałem podobne przeinaczenia.
Akt 8 z 1830 r.:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9PW...3D2115410&cc=2115410

Teresa Zagrozińska urodziła się 3.10.1810 r. w Mzurowie z Wojciecha i Marianny z Pilisów.
Akt 31 z 1810 r.:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPW...3D2115410&cc=2115410

Wojciech (Adalbertus) Zagroziński poślubił Mariannę z Pilisów 19.01.1806 r. Akt 2 właśnie w tym roku:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPW...3D2115410&cc=2115410


Stanisław Musiał urodził się 18.11.1809 r. w Moczydłach z Łukasza i Marianny z Bednarczyków. Akt 30 z 1809 r.:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPW...3D2115410&cc=2115410

Łukasz (Lucam) Musiałek i Marianna z Bednarczyków pobrali się 15.02.1801 r. Zapis aktu ich małżeństwa zaczyna się na samym dole po lewej stronie:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPW...3D2115410&cc=2115410

Kogo mogę jeszcze poszukać w księgach niegowskich?
Ale to już na weekendzie.
Pozdrawiam
Piotr
The following user(s) said Thank You: Sławomir Wojnarowski

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 4 miesiąc temu #26229 przez Sławomir Wojnarowski
Jestem pod wrażeniem, bardzo dziękuję. Czy można uzyskać dalsze informacje nt rodziców Wojciecha Zagrozińskiego i Marianny z d. Pilis oraz rodziców Łukasza Musiała i Marianny z d. Bednarczyk. Szukam również danych nt Jakuba Kleszcza ur. 1877 w Mzurowie zm w 1932; jego żony Marianny z d. Kuta, jej rodziców: Wiktorii z d. Makieła, i ojca . Franciszka Kuty. Data śmierci Sebastiana Kleszcza ur. 1825 we Zdowie, jego żony Marianny z d. Szczepańczyk oraz dane dot jej rodziców: matki z d. Lenart i ojca Jana Szczepańczyka. Datę śmierci Mikołaja Kleszcza ur. 1801/1803 we Zdowie, jego żony Agnieszki z d. Labocha, i dane jej rodziców: matki Jadwigi Grodek i ojca Szymona Labocha. Datę i miejsce urodzin i zgonu Jędrzeja Kleszcza i I-żony Zofii z Sztuków i II-żony Maryanny ur. ok 1788 oraz dane rodziców I-żony. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego weekendu, Sławek

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 4 miesiąc temu #26230 przez Sławomir Wojnarowski
Witam ponownie i ponownie zwracam się z prośbą o pomoc. W tym przypadku dotyczy ona Mieczysława Kleszcza ur. 1910 w Częstochowie, żona jego: Maria z Baryłów ur. 1910/1911 oraz jego ojca Macieja Kleszcza i żony Apolonii z Kamińskich - nie znam ich dat urodzin i zgonu. Pozdrawiam, Sławomir Wojnarowski

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 4 miesiąc temu #26232 przez Sławomir Wojnarowski
Witam i ponownie dziękuję za kopie aktów. Gdzie mogę je przetłumaczyć? Pozdrawiam, Sławomir Wojnarowski

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 4 miesiąc temu #26251 przez Piotr Słabosz
Witam!!
Poniżej to co znalazłem o niektórych poszukiwanych osobach. Dzisiaj o Łukaszu i Mariannie z Bednarczyków małżonków Musiał.

Łukasz Musiał został ochrzczony 14.10.1776 r., urodził się w Mzurowie, jego rodzicami byli Antoni i Apolonia. Zapis znajduje się po lewej stronie na samym dole:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPW...3D2115410&cc=2115410

Łukasz zmarł 20.06.1813 r. Akt 52:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPW...3D2115410&cc=2115410

Marianna Bednarczyk urodziła się 17.02. 1781 r. Łutowcu, jej rodzicami byli Jan i Anna.
Akt drugi od góry po prawej stronie:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPW...3D2115410&cc=2115410

Marianna po śmierci pierwszego męża Łukasza Musiała wyszła ponownie za mąż za Macieja Wasiaka. Akt 35 w 1819 r.:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPW...3D2115410&cc=2115410

Marianna z domu Bednarczyk, po ślubach Musiał-Wasiak zmarła 26.04.1852 r. w Moczydłach. Akt 22:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9PW...3D2115410&cc=2115410

Niestety ja nie podejmuję się dokładnego tłumaczenia metryk zapisanych po łacinie. Na szczęście to co najważniejsze, czyli daty, imiona i nazwiska można z reguły odczytać.

O innych poszukiwanych przez Pana osobach może jutro.
Pozdrawiam
Piotr
The following user(s) said Thank You: Sławomir Wojnarowski

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 4 miesiąc temu #26262 przez Sławomir Wojnarowski
Witam Panie Piotrze i dziękuję za informacje, z zainteresowaniem czekam na kolejne.
Poszukuję również danych Wiktorii Makieła i Franciszka Kuty rodziców Marianny Kuta ur. 23.11.1881 w Dąbrownie. Również danych rodziców Urszuli Kucharskiej: m: Wiktoria z d. Lenartowicz, o: Michał Kucharski oraz informacji dot Błażeja Maciąga i jego żony Tekli (nie mam nazwiska). Pozdrawiam, Sławek

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 4 miesiąc temu - 1 rok 4 miesiąc temu #26272 przez Piotr Słabosz
Witam!!
Księgi z Niegowy, jak wspomniałem wcześniej, zachowały się niemal w komplecie. Stąd poszukiwania w tej parafii dają dobre wyniki i dużo satysfakcji. A swoją drogą, zastanawiam się kiedy pojawi się nasz wspólny przodek. Myślę, że tak może być.
Niestety księgi leżącego po sąsiedzku Staromieścia w większości najpewniej uległy zniszczeniu, a dostęp do tych, które się zachowały jest ograniczony. On-line dostępne są (od niedawna) lata 1886-1901, 1903-1911.
Z materiałów, które mam w domu mogę jedynie stwierdzić, że Marianna Kuta urodziła się w 1881 r. Akt ur. zapisano pod numerem 120. Gdyby zależało Panu na oryginalnym dokumencie proponuję zwrócić się do Archiwum Państwowego w Częstochowie o wykonanie skanu.
Rodzice Marianny - Franciszek Kuta i Wiktoria z d. Makieła pobrali się w Staromieściu w 1872 r. Akt zapisano pod numerem 26. Niestety księga z tego roku przechowywana jest w Archiwum Państwowym w Kielcach. W tym przypadku, żeby dotrzeć do aktu pozostaje kontakt z archiwum w Kielcach.

Ale wracając do Niegowy...
Michał Kucharski (z aktu ślubu wynika, że Kucharczyk) poślubiła Wiktorię Lenartowicz 12.11.1832 r. - akt 23:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9PW...3D2115410&cc=2115410

Błażej Maciąg 4.02.1823 r. poślubił Teklę z Pikułów - akt 9:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPW...3D2115410&cc=2115410

Mikołaj Kleszcz zmarł 21.12.1848 r. w Zdowie - akt 177:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:939X-CN3...3D2115410&cc=2115410

Nie da się ustalić jego dokładnej daty urodzenie, ponieważ księga chrztów z parafii Włodowice nie zachowała się.

Agnieszka Kleszcz zmarła 19.06.1834 r. - akt 37:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:939X-CN9...3D2115410&cc=2115410

Z aktu wynika, że była córką Szymona i Jadwigi Florków, a nie Szymochów jak to zapisano w akcie małżeństwa z Mikołajem z 1821 r. (do tej informacji jeszcze wrócę).

Agnieszka urodziła się w Niegowie, ochrzczono ją 14.01.1804 r. (akt 3 w 1804 r.). Była córką Szymona i Jadwigi Haca (Hacaś?), ale ewidentnie ktoś (zapewne później) dopisał nazwisko Labocha.

familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9PW...3D2115410&cc=2115410

Wracając do nazwiska Florek z aktu zgonu Agnieszki Kleszcz.
Szymon Florek poślubił Jadwigę Gradek w Niegowie 19.02.1775 r. - akt drugi po lewej stronie:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPW...3D2115410&cc=2115410

Według mnie rodzina Agnieszki na przestrzeni kilkudziesięciu lat funkcjonowała pod trzema nazwiskami Florek-Haca-Labocha (mam u siebie podobną sytuację).
Potwierdzeniem niech będzie akt chrztu z 1790 r. starszej siostry Agnieszki, czyli Katarzyny Florek z dopisanym nazwiskiem Labocha, córki Szymona i Jadwigi (akt 8 po lewej stronie - 17.03):

familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPW...3D2115410&cc=2115410

Do pozostałych osób - Zagrozińskich, Pilisów, Szczepanków-Szczepańczyków jeszcze wrócę.
Pozdrawiam
Piotr

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 4 miesiąc temu #26279 przez Sławomir Wojnarowski
Witam Pana!!
Bardzo mi Pan pomaga. Na pewno zwrócę się do Kielc i do Częstochowy o oryginały dokumentów, zwłaszcza, że pamiętam Mariannę, która zmarła w 1962 w Niegowie. Niezmiernie jestem wdzięczny i tym bardziej będzie mi miło, jeżeli okaże się, że mamy wspólnych przodków!!! Pozdrawiam, Sławek
The following user(s) said Thank You: Piotr Słabosz

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 4 miesiąc temu #26300 przez Piotr Słabosz
Witam!!
Poniżej kolejne informacje.

Sebastian Kleszcz zmarł 18.03.1855 r. w Zdowie - akt 20:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:939X-CN3...3D2115410&cc=2115410

Jego żona Marianna z d. Szczepańczyk 4.10.1857 r. ponownie wyszła za mąż za Pawła Kota - akt 42:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:939X-CN7...3D2115410&cc=2115410

Marianna Kot (wdowa po Sebastianie Kleszczu, z d. Szczepańczyk) zmarła w Zdowie 15/27.04.1876 r. - akt 34:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:939X-CF6...3D2115410&cc=2115410

Akt jest po rosyjsku, ale oprócz daty śmierci nie ma zbyt dużo informacji. Zapisano, że Marianna miała 68 lat i pozostał po niej wdowiec Paweł.

Rodzice Marianny - Jan Szczepanek i Apolonia z d. Lenart pobrali się w Niegowie 21.11.1802 r. - akt ostatni w 1802 r.:

familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9PW...3D2115410&cc=2115410

Nie mogę znaleźć aktu chrztu Wojciecha Zagrozińskiego; jest za to kilka Mariann Pilis.
Pozdrawiam
Piotr

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 4 miesiąc temu - 1 rok 4 miesiąc temu #26314 przez Sławomir Wojnarowski
Witam, sprawdziłem dane dotyczące rodziców Marianny Szczepanek (Szczepańczyk). Pobrali się w 1802. Ich córka Marianna urodziła się 19.03.1814? czy to możliwe? takie mam dane. Czy można dotrzeć do daty urodzin Jana Szczepanka (Szczepańczyka) i Apolonii Lenart? Pozdrawiam SW
Przepraszam, ale proszę zignorować moje pytanie dotyczące dat. Pomyliłem osoby i daty, pozostała część pytania jest aktualna, pozdrawiam Sławomir Wojnarowski

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 4 miesiąc temu #26356 przez Sławomir Wojnarowski
Szanowny Piotrze, mam kolejną prośbę. Poszukuję danych Mieczysława Kleszcza urodzonego w Częstochowie w 1910 roku, żoną jego była Maria z domu Baryła, urodzona w Bobolicach oraz jego ojca Macieja i matki Apolonii z Kamińskich, niestety brak dalszych danych.
Dziękuję i pozdrawiam, SW

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 4 miesiąc temu #26480 przez Sławomir Wojnarowski
Szanowny Piotrze, mam kolejną prośbę. Poszukuję danych Mieczysława Kleszcza urodzonego w Częstochowie w 1910 roku, żoną jego była Maria z domu Baryła, urodzona w Bobolicach oraz jego ojca Macieja i matki Apolonii z Kamińskich, niestety brak dalszych danych.
Dziękuję i pozdrawiam, SW

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 4 miesiąc temu #26494 przez Hanna Hofman-Polańska
niedawno robiłam takie skrócone drzewo mojej znajomej.Staromieście,Niegowa i okolice.
widzę zbiezność chyba nie przypadkową..w roku 1871 w Dąbrownie jest ślub Konstancji Kuta córki Ignacegoi Marianny z Gałązków!!! i Ignacego Krzykawskiego!!Konstancja urodzona w Dabrownie ok 1846r

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 4 miesiąc temu #26498 przez Sławomir Wojnarowski
z pewnością nie jest to przypadek, Marianna Kuta, moja prababcia urodziła się w Dąbrownie 23.11.1881. Jej ojciec Franciszek, matka Wiktora z Makiełów; ślub w Staromieściu w 1872. Ze względu na pokrewieństwo interesuje mnie możliwie dużo informacji na temat tego rodu; dziękuję za kontakt i pozdrawiam SW

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 3 tygodni temu #27430 przez Mariola Cz.
Witam . Moimi prapradziadkami ze strony mamy również byli Wojciech Maciąg ur. 12.04.1872 i Karolina Morawiec ur 2.11.1866.
Akt nr 78 ur. Urszula Kucharczyk (Kucharska)
familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPW...3D2115410&cc=2115410
Pozdrawiam. Mariola

Mariola Cz.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 3 tygodni temu #27479 przez Sławomir Wojnarowski
Witam i dziękuję za bardzo ciekawą informację, wynika z niej, że prawdopodobnie jesteśmy krewnymi! Rodzicami Karoliny byli: Wincenty Morawiec i Franciszka Wanioch, ur. w Mzurowie. Wincenty był sierotą w momencie ślubu; z ojca Łukasza i Matki Katarzyny (nie mam jeszcze nazwiska panieńskiego. Franciszka była wdową po I mężu Szymonie Jaworskim. Proszę być ze mną w kontakcie, bo chciałbym dowiedzieć się więcej o tej gałęzi rodzinnej, pozdrawiam, Sławek.
The following user(s) said Thank You: Mariola Cz.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 3 tygodni temu #27480 przez Sławomir Wojnarowski

Hanna Hofman-Polańska napisał: niedawno robiłam takie skrócone drzewo mojej znajomej.Staromieście,Niegowa i okolice.
widzę zbiezność chyba nie przypadkową..w roku 1871 w Dąbrownie jest ślub Konstancji Kuta córki Ignacegoi Marianny z Gałązków!!! i Ignacego Krzykawskiego!!Konstancja urodzona w Dabrownie ok 1846r


Witam ponownie. Chciałbym kontynuować badanie szczególnie tej części rodziny. Czy może mi Pani podać więcej danych. Pozdrawiam, Sławomir Wojnarowski

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 3 tygodni temu #27483 przez Hanna Hofman-Polańska
dałam mojej znajomej wykres z danymi... W tej chwili jest niedostępna.
o jakie dane konkretne chodzi???
Jak będę miec z nia kontakt to zapytam.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 3 tygodni temu #27484 przez Sławomir Wojnarowski

Hanna Hofman-Polańska napisał: dałam mojej znajomej wykres z danymi... W tej chwili jest niedostępna.
o jakie dane konkretne chodzi???
Jak będę miec z nia kontakt to zapytam.


Szczególnie zależy mi na dokładnych danych Marianny i jej męża Franciszka. Marianna Kuta ur 23.11.1881 w Dąbrownie: jakie miała rodzeństwo; jej mama: Wiktoria ; mama Wiktorii - Agata z domu Motyl (brak daty i miejsca urodzenia, imion rodziców) ojciec Wiktorii: Walerian - podobnie; kim byli rodzice Agaty (imiona i daty/miejsce urodzenia). Ojciec Marianny Franciszek był wdowcem; jego ojciec Andrzej (brak danych), jego matka: Marianna z d. Gajda lub Zajda (również brak danych). Pozdrawiam,

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 3 tygodni temu #27485 przez Hanna Hofman-Polańska
napewno nie szukałam rodzeństw.
Reszty nie pamietam i nie zostawiłam sobie brudnopisów.Koleżanka wyjechała za granicę i nader rzadko sie odzywa. Jak coś się dowiem dam znać...

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 3 tygodni temu #27486 przez Sławomir Wojnarowski

Hanna Hofman-Polańska napisał: napewno nie szukałam rodzeństw.
Reszty nie pamietam i nie zostawiłam sobie brudnopisów.Koleżanka wyjechała za granicę i nader rzadko sie odzywa. Jak coś się dowiem dam znać...


Nie jest to łatwe, szczególnie, że akta parafii Dąbrowno i Staromieście są w różnych miejscach: w Kielcach i Częstochowie. Będę wdzięczny za każdy wyraz pomocy, pozdrawiam bardzo serdzecznie, SW

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 3 tygodni temu #27487 przez GRZEGORZ BORECKI
Witam,
czy Pana przodkowie (Maciąg, Musiał) z Niegowy mają powiązania z Maciągami i Musiałami z Niwek, Zawady w Kłomnicach (to około 40 km. odległości)

Pozdrawiam
Grzegorz

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 3 tygodni temu #27493 przez Mariola Cz.
Panie Sławku oczywiście , że będziemy w kontakcie :-)
Matka Wincentego miała na nazwisko Pawula. Akt ślubu nr 7 Łukasz Morawiec i Katarzyna Pawula 9 luty 1829 r.
familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPW...3D2115410&cc=2115410
i akt ur. nr 61 Wincenty Morawiec 11.10.1834
familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPW...3D2115410&cc=2115410
Syn Wojciecha Maciąg i Karoliny Morawiec : Aleksander Maciąg był moim pradziadkiem.
Pozdrawiam Mariola.

Mariola Cz.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.549 s.