Topic-icon Pytanie do znawców ksiąg z Mstowa

6 miesiąc 3 tygodni temu - 6 miesiąc 3 tygodni temu #28164 przez Zbigniew Małolepszy
Poszukując rodziców Walentego Małolepszego ur. ok. 1787 w Krasicach natrafiłem na ich wyraźnie poprawiane (zmienione?) imiona w akcie ślubu Walentego 16.01.1808 Krasice parafia Mstów familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GT5...3D2115410&cc=2115410

W akcie ich imiona poprawiono na Mikołaj i Katarzyna. Przeglądając wszelkie akta z tego okresu nie trafilem w parafii Mstów na takie małżeństwo Małolepszych.

Idąc tropem Walentego spróbowałem odnaleźć jego metrykę około 1787 w okresie "walentynkowym". Jest ślad ale tym razem metryka mocno nadgryziona zębem czasu. familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GT5...363716701&cc=2115410 (w lewym górnym rogu). Brakuje imienia ojca, a imię matki to Urszula. Być może właśnie Urszulę zmieniono na Katarzynę w akcie ślubu Walentego.

Czy istnieją duplikaty mstowskich metryk i aktów ślubu tego okresu?

Będę wdzięczny za wszelkie inne wskazówki na temat rodziców Walentego. Może coś przeoczyłem bo mimo dwóch lat przeglądania metryk nie jestem biegły w łacinie.

Pozdrawiam,
Zbyszek

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 3 tygodni temu #28165 przez Teresa Cybulska
Przejrzałam akty urodzenia 1780-1800 i nie ma tam dzieci urodzonych małżeństwa Mikołaja i Katarzyny Małolepszych nie ma takiego małżeństwa .Walenty Małolepszy ur. w Chmielarzach 1790 s. Franciszka i Franciszki i Walenty ur.1794 też w Chmielarzach s.Gabriela i Magdaleny.
Teresa
The following user(s) said Thank You: Zbigniew Małolepszy

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 3 tygodni temu #28166 przez Rafał Molencki
Zbyszku, ten urwany akt chrztu z lutego 1787 musi dotyczyć Walentego - jest przecież pierwsza sylaba Va-. Ciekawa ta poprawka imion, ale tak się zdarzało - czasem ludzie mieli po dwa imiona (u moich np. ta sama osoba raz jest Zofią, innym razem Marianną) - tutaj jednak wygląda na to, że zostałą skorygowana ewidentna pomyłka. Możliwe też, że Mikołaj ożenił sie powtórnie i oba śluby miały miejsce poza Mstowem. A czy znalazłeś urodzenie Mikołaja? Chociaż widzę, że w Mstowie jest akurat luka pomiędzy 1759 a 1779 :(
The following user(s) said Thank You: Zbigniew Małolepszy

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 1 tydzień temu #28298 przez Zbigniew Małolepszy
Dziękuję za podpowiedzi. Potwierdzają moje podejrzenia i obstawiał bym tu na Walentego z Krasic z 1787 roku, syna Urszuli i "wydartego" ojca.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek dalsze wskazówki jak potwierdzić, że to o tego Walentego z Mstowskiej parafii chodzi. Duplikatów metryk z tych lat końca XVIII w. pewnie nie ma, więc nie będę więcej o to pytal ;-) Niestety Mikołaja Małolepszego też nie odnalazłem w tej parafii.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 1 tydzień temu #28302 przez Jacek Tomczyk
Niestety, duplikatów nie ma, dopiero sam wielki Napoleon nakazał w 1808 pisać w dwu egzemplarzach.
Ale może coś będzie w spisie ludności z 1791 roku:

szukajwarchiwach.pl/29/30/0/3/48?q=mst%C...&page=1#tabJednostka

pozdrawiam

JT
The following user(s) said Thank You: Zbigniew Małolepszy

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 1 tydzień temu #28304 przez Zbigniew Małolepszy
W spisie ludności parafii Mstów z 1790-1791 r. nie ma niestety ani Krasic ani Chmielarzy, w których mieszkali wtedy Małolepsi. Tu jest wykaz spisanych miejscowości: szukajwarchiwach.pl/29/30/0/3/48/skan/fu...t-0eyrGRyV8bp8PsmYPg

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 1 tydzień temu #28307 przez Teresa Cybulska
W aktach urodzeń Mstowa 1780-1800 Małolepsza Urszula jest żoną Feliksa w Chmielarzach zamieszkali.W 1787 ur.Walenty jest prawdopodobnie ich synem.W 1793 ur. Marianna c.Feliksa i Urszuli Małolepszych. Ale 1790 ur.Petronela i 1796 ur.Jakub są dziećmi Feliksa i Urszuli Chmielarz zamieszkali w Chmielarzach.Chyba musi pan szukać rodzeństwa Walentego (śluby) i dopasować rodziców.
T.C.
The following user(s) said Thank You: Zbigniew Małolepszy

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 tygodni 1 dzień temu - 4 tygodni 1 dzień temu #30123 przez Zbigniew Małolepszy
Pani Tereso,

Pani wskazówka o Feliksie Chmielarzu Małolepszym i jego żonie Urszuli wydaje się na razie najlepszym tropem do odnalezienia rodziców Walentego Małolepszego. Nikt inny mi nie pasuje po przejrzeniu metryk, ślubów i zgonów z tego okresu w parafii Mstów.

W metrykach z lat 1790-1796 Feliks (Felicjan) Chmielarz to na pewno ta sama osoba co Feliks Małolepszy bo to raczej rzadkie imię a na dodatek jest jego żona o tym samym imieniu. Ich dzieci rodzą się wtedy co 3 lata i rok urodzin Walentego w 1787 roku pasuje do tego cyklu.

Feliks Chmielarz zwany Małolepszym zmarł w 1809 roku familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9PH...362235501&cc=2115410
W akcie zgonu mamy jego syna Piotra Małolepszego. Poza tym dwie córki Feliksa wyszły za mąż ale dopiero druga miała panieńskie nazwisko Małolepsza:
Jadwiga familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPH...363682201&cc=2115410
Helena familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GPH...363656401&cc=2115410

Trudno jednak dopasować rodzeństwo bo niestety Walenty nie pojawia się jako chrzestny w metrykach Małolepszych z Chmielarzy, ani chmielarscy Małolepsi nie są chrzestnymi dzieci Walentego. Ale chyba i bez tak dokładnego dopasowania mogę założyć, że Walenty był synem Feliksa i Urszuli.

Bardzo dziękuję panu Stanisławowi za indeksację metryk z Mstowa z tego okresu.

Pozdrawiam,
Zbyszek Małolepszy

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

3 tygodni 1 dzień temu #30161 przez Teresa Cybulska
Dzisiaj w AP przeglądałam alegaty z Mstowa w roku 1811 a.11 za mąż wychodzi Petronela wdowa Charęża z Małolepszychc.Feliksa i Urszuli zd. Krak ur.1790 Chmielarze pan młody to Wojciech Lipa.
Urszula Małolepsza zmarła w 1803 grudzień.
Pozdrawiam
Teresa Cybulska
The following user(s) said Thank You: Zbigniew Małolepszy

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.667 s.