Topic-icon Prośba o przetłumaczenie z j. rosyjskiego

1 rok 2 miesiąc temu #24704 przez Mateusz Gieras
Chodzi o akt urodzenia nr 125 Stanisławy Dobiech
metryki.genealodzy.pl/metryka.php?ar=3&z...#zoom=2&x=490&y=1089
Chodzi o akt urodzenia nr 305 Antoniego Wieczorka tylko tutaj chodzi mi tylko o nazwisko panieńskie matki bo nie moge się odczytać jest ono napewno na litere M .
metryki.genealodzy.pl/metryka.php?ar=3&z...om=1.75&x=467&y=1750
The following user(s) said Thank You: Elżbieta Kowalska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu #24706 przez Elżbieta Kowalska
...Julianna jest z Matusiaków

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu #24707 przez Mateusz Gieras
Dziękuje bo w pewnej chwili myślałem o nazwisku Maliniak i Markowiak
The following user(s) said Thank You: Elżbieta Kowalska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu #24709 przez Elżbieta Kowalska
Nr 125. Czyżemin. Działo się w osadzie Tuszyn, dnia 14/27.05.1905 r. o godz. 5:00 po południu. Stawił się Franciszek Dobiech, rolnik zamieszkały w Czyżeminie, lat 42, w obecności świadków Wincentego Dobiecha z Czyżemina, rolnika, lat 39 i Jana Górskiego , służącego kościelnego z Tuszyna i okazał nam dziecię płci żeńskiej i oświadczył, że urodziło się w Czyżeminie dnia 9/22.05. tegoż roku, o godzinie 1:00 po południu, z jego żony Agnieszki urodzonej Adamek, lat 32.
Dziecięciu temu na chrzcie świętym w dniu dzisiejszym odbytym nadano imię Stanisława, a jego rodzicami chrzestnymi byli Walenty Dobiech i Bronisława Borowiec. Akt ten oświadczającemu i świadkom niepiśmiennym przeczytany, przez nas tylko podpisany został

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu #24713 przez Mateusz Gieras
Dziękuje bardzo
The following user(s) said Thank You: Elżbieta Kowalska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu #24714 przez Mateusz Gieras
The following user(s) said Thank You: Elżbieta Kowalska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu - 1 rok 2 miesiąc temu #24718 przez Elżbieta Kowalska
Nr 122. Czyżemin. Działo się w osadzie Tuszyn, dnia 10/22.05.1899 r. o godz. 1:00 po południu. Stawił się Antoni Gieras, rolnik zamieszkały w Czyżeminie, lat 28, w obecności świadków Jana Gierasa z Redocin, lat 40 i Józefa Kudry, z Jutroszewa, lat 31, obu rolników i okazał nam dziecię płci męskiej i oświadczył, że urodziło się w Czyżeminie dnia wczorajszego, o godzinie 7:00 rano z jego żony Marianny urodzonej Gajda, lat 22.
Dziecięciu temu na chrzcie świętym w dniu dzisiejszym odbytym nadano imię Antoni a jego rodzicami chrzestnymi byli Jan Gieras i Marianna Michas. Akt ten oświadczającemu i świadkom niepiśmiennym przeczytany, przez nas tylko podpisany został

Nr 35. Górki Duże. Działo się w osadzie Tuszyn, dnia 31.01./13.02.1910 r. o godz. 1:00 po południu. Stawił się Kazimierz Zbroch, rolnik z Górek Dużych, lat 33, w obecności świadków Franciszka Ryla z Górek Dużych i Józefa Rusałowskiego z Jutroszewa, obu rolników, pełnoletnich i okazał nam dziecię płci żeńskiej i oświadczył, że urodziło się w Górkach Dużych dnia ,wczorajszego, o godzinie 5:00 rano z jego żony Julianny urodzonej Rosińska, lat 28.
Dziecięciu temu na chrzcie świętym w dniu dzisiejszym odbytym przez ks. Stanisława Rylskiego, wikarego, nadano imię Kazimiera a jego rodzicami chrzestnymi byli Franciszek Ryl i Anastazja Koziołek. Akt ten oświadczającemu i świadkom niepiśmiennym przeczytany, przez nas tylko podpisany został

Nr 24. Górki Duże. Działo się w osadzie Duchowny Tuszyn, dnia 29.01./10.02.1876 r. o godz. 1:00 po południu. Stawił się Józef Zbroch, lat 35, gospodarz zamieszkały w Górkach Dużych, w obecności świadków Józefa Kempskiego, lat 36 z Górek Dużych i Franciszka Pierzgany(?), lat 36 w Tuszynie Duchownym zamieszkałego, obu gospodarzy i okazał nam dziecię płci męskiej i oświadczył, że urodziło się w Górkach Dużych dnia 28.01./9.02.tegoz roku, o godzinie 2:00 rano z jego żony Łucji urodzonej Cieślak, lat 39.
Dziecięciu temu na chrzcie świętym w dniu dzisiejszym odbytym przez ks. Stanisława Rylskiego, wikarego, nadano imię Kazimierz a jego rodzicami chrzestnymi byli Józef Kempski i Gertruda Kołodziej. Akt ten oświadczającemu i świadkom niepiśmiennym przeczytany, przez nas tylko podpisany został

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu #24732 przez Mateusz Gieras
Bardzo dziękuje ale czy jest pani pewna że Kazimiera Zbroch urodziła się w 12.02.1909r. a nie w 12.02.1910r.
The following user(s) said Thank You: Elżbieta Kowalska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu #24733 przez Mateusz Gieras
The following user(s) said Thank You: Elżbieta Kowalska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu #24743 przez Elżbieta Kowalska
Nigdy nie jest się pewnym do końca :) , a tutaj nawet głowić się nie trzeba, bo na marginesie napisane wyraźnie, że 1910, w brudnopisie, tak samo, ale mnie się kliknęło inaczej - za co bardzo przepraszam ... Już poprawione...

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu #24744 przez Mateusz Gieras
Nic się przecież nie stało. Jestem i tak bardzo wdzięczny za te tłumaczenia.
:)
The following user(s) said Thank You: Elżbieta Kowalska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu - 1 rok 2 miesiąc temu #24745 przez Elżbieta Kowalska
Nr 179. Kruszów. Działo się w osadzie Duchowny Tuszyn, dnia 12/24.10.1875 r. o godz. 1:00 po południu. Stawił się Adam Wójcik, lat 28, gospodarz zamieszkały w Kruszowie, w obecności świadków Antoniego Gogolewskiego, lat 26 i Piotra Wojny, lat 21, obu robotników najemnych zamieszkałych w Kruszowie i okazał nam dziecię płci męskiej i oświadczył, że urodziło się w Kruszowie, dnia 9/21.10. tegoż roku, o godzinie 2:00 po południu, z jego żony Marianny urodzonej Wojna, lat 24.
Dziecięciu temu na chrzcie świętym w dniu dzisiejszym odbytym nadano imię Władysław, a jego rodzicami chrzestnymi byli Andrzej Gogolewski i Julianna Gogolewska. Akt ten oświadczającemu i świadkom przeczytany, przez nas tylko podpisany został, oni niepiśmienni.

Nr 94. Kruszów. Działo się w osadzie Tuszyn, dnia 14/27.04.1912 r. o godz. 4:00 po południu. Stawił się Władysław Wujcik, rolnik, lat 35, zamieszkały w Kruszowie, w obecności świadków Franciszka Sitka, lat 33 i Andrzeja Sitka, lat 40, obu rolników zamieszkałych w Kruszowie i okazał nam dziecię płci męskiej i oświadczył, że urodziło się we wsi Kruszów, dnia 13/26.04. tegoż roku, o godzinie 12:00 w południe, z jego żony Marianny urodzonej Miksa, lat 28.
Dziecięciu temu na chrzcie świętym w dniu dzisiejszym odbytym nadano imię Władysław, a jego rodzicami chrzestnymi byli Franciszek Sitek i Stanisława Wójcik. Akt ten oświadczającemu i świadkom niepiśmiennym przeczytany, przez nas tylko podpisany został.

Nr 151 Czyżemin. Działo się w osadzie Tuszyn, dnia 6/19.06.1908 r. o godz. 10:00 rano. Stawił się Franciszek Dobiech, rolnik zamieszkały w Czyżeminie, lat 46, w obecności świadków Józefa Borowca, rolnika z Czyżemina i Andrzeja Gogolewskiego, organisty z Tuszyna, obu pełnoletnich i okazał nam dziecię płci żeńskiej i oświadczył, że urodziło się w Czyżeminie, dnia wczorajszego, o godzinie 3:00 po południu, z jego żony Agnieszki urodzonej Adamek, lat 36.
Dziecięciu temu na chrzcie świętym w dniu dzisiejszym odbytym, przez księdza niżej podpisanego, nadano imię Zofia, a jego rodzicami chrzestnymi byli Józef Borowiec i Marianna Bartkowicz. Akt ten oświadczającemu i świadkom niepiśmiennym przeczytany, przez nas tylko podpisany został

Nr 136. Czyżemin. Działo się w osadzie Tuszyn, dnia 2/15.06. 1912 r. o godz. 5:00 po południu. Stawił się Franciszek Dobiech, rolnik, lat 50, zamieszkały we wsi Czyżemin, w obecności świadków Antoniego Łosia, lat 40 i Franciszka Wydry, lat 49, obu rolników, zamieszkałych we wsi Czyżemin i okazał nam dziecię płci męskiej, oświadczył, że urodziło się w Czyżeminie, dnia 1/14.06. tegoż roku, o godzinie 10:00 wieczorem, z jego żony Agnieszki urodzonej Adamek, lat 40.
Dziecięciu temu na chrzcie świętym w dniu dzisiejszym odbytym, nadano imię Jan, a jego rodzicami chrzestnymi byli Antoni Łoś i Konstancja Nawrocka. Akt ten oświadczającemu i świadkom niepiśmiennym przeczytany, przez nas tylko podpisany został

[..tutaj mamy jednak urodzonego Jana]

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu #24763 przez Mateusz Gieras
Dziękuje ale czy jest pani pewna że w metryce jest napisane że Władysław Wójcik urodził się 21.10.1875r. i Jan Dobiech 15.06.1912r. ponieważ dysponuje zdjęciami grobów i tam jest że Władysław urodził się 02.10.1875 a Jan 14.05.1912.
Może to po prostu błąd na nagrobku?
The following user(s) said Thank You: Elżbieta Kowalska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu - 1 rok 2 miesiąc temu #24767 przez Elżbieta Kowalska
Panie Mateuszu, jest tak...
Władysław, akt spisany 12/24.10. z wpisaną datą urodzenia 9/21.10. (październik)
Jan, akt spisany 2/15.06. z wpisaną data urodzenia 1/14.06. (czerwiec). Matematycznie też się wszystko zgadza. Natomiast w metryce Jana nie zapisał się tutaj fragment o urodzeniu. Mam od niedawna zamontowany program LibreOffic zamiast Worda i często się tak fatalnie dzieje. Staram się o tym pamiętać, ale jest to denerwujące i nie powinno się zdarzać. Z Librą muszę jeszcze trochę pobyć :(. Zdecydowanie są to pomyłki na nagrobkach. Na pociechę powiem, że moją babcię odmłodzili o rok, a ja miałam utrudnione poszukiwania, bo wierzyłam w słowo wykute.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu #24769 przez Mateusz Gieras
Dziękuje, rozjaśniła mi pani sprawę tych dat.
Proszę o przetłumaczenie następujących aktów:
aktu nr 273 Genowefy Zbroch
metryki.genealodzy.pl/metryka.php?ar=3&z...om=2.25&x=1966&y=122
aktu nr 127 Władysławy Dobiech
metryki.genealodzy.pl/metryka.php?ar=3&z...G#zoom=2&x=1925&y=31
aktu nr 280 Franciszka Dobiech
metryki.genealodzy.pl/metryka.php?ar=3&z...om=2.25&x=215&y=1547
aktu nr 207 Marianny Dobiech
metryki.genealodzy.pl/metryka.php?ar=3&z...zoom=2&x=1992&y=1997
The following user(s) said Thank You: Elżbieta Kowalska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu - 1 rok 2 miesiąc temu #24773 przez Elżbieta Kowalska
Nr 127. Czyżemin. Działo się w osadzie Tuszyn, dnia 18/31.05.1903 r. o godz. 1:00 po południu. Stawił się Franciszek Dobiech, rolnik zamieszkały w Czyżeminie, lat 46, w obecności świadków Błażeja Przybyły z Czyżemina, lat 54 i Antoniego Maślanki z Szczukwina, lat 28, obu rolników i okazał nam dziecię płci żeńskiej i oświadczył, że urodziło się w Czyżeminie, dnia 14/27. tegoż roku, o godzinie 4:00 po południu, z jego żony Agnieszki urodzonej Adamek, lat 32.
Dziecięciu temu na chrzcie świętym w dniu dzisiejszym odbytym, nadano imię Władysława, a jego rodzicami chrzestnymi byli Błażej Przybyła i Antonina Fogt(?). Akt ten oświadczającemu i świadkom niepiśmiennym przeczytany, przez nas tylko podpisany został

Nr 280. Czyżemin. Działo się w osadzie Tuszyn, dnia 22.12.1910 r./4.01.1911 r. o godz. 4:00 po południu. Stawił się Franciszek Dobiech, rolnik, lat 49, zamieszkały we wsi Czyżemin, w obecności świadków Michała Dobiecha, lat 44 i Augustyna Skoczylasa, lat 58 obu rolników zamieszkałych we wsi Czyżemin i okazał nam dziecię płci męskiej i oświadczył, że urodziło się we wsi Czyżemin, dnia 20.12./3.01. tegoż roku, o godzinie 1:00 po północy, z jego żony Agnieszki urodzonej Adamek, lat 32.
Dziecięciu temu na chrzcie świętym w dniu dzisiejszym odbytym, nadano imię Franciszek, a jego rodzicami chrzestnymi byli Józef Borowiec i Antonina Bartłomiejczyk. Akt ten oświadczającemu i świadkom niepiśmiennym przeczytany, przez nas tylko podpisany został

Nr 207. Czyżemin. Działo się w osadzie Tuszyn, dnia 30.07./12.08.1900 r. o godz. 1:00 po południu. Stawił się Franciszek Dobiech, rolnik, zamieszkały w Czyżeminie, lat 39 w obecności świadków Józefa Woźnego z Czyżemina i Franciszka Wadlewskiego z Kruszowa, lat 55, obu rolników i okazał nam dziecię płci żeńskiej i oświadczył, że urodziło się w Czyżeminie, dnia 26.07./8.08. tegoż roku, o godzinie 6:00 rano, z jego żony Agnieszki urodzonej Adamek, lat 32.
Dziecięciu temu na chrzcie świętym w dniu dzisiejszym odbytym, nadano imię Marianna, a jego rodzicami chrzestnymi byli Józef Woźny i Franciszka Dobiech. Akt ten oświadczającemu i świadkom niepiśmiennym przeczytany, przez nas tylko podpisany został

Nr 273. Górki Duże. Działo się w osadzie Tuszyn, dnia 19.11./2.12.1911 r., o godz. 10:00 rano. Stawił się Kazimierz Zbroch, rolnik, lat 34, zamieszkały we wsi Górki Duże, w obecności świadków Franciszka Zasady, lat 37 i Antoniego Kocielskiego(?), lat 26 , obu rolników zamieszkałych we wsi Górki Duże i okazał nam dziecię płci żeńskiej i oświadczył, że urodziło się we wsi Górki Duże, dnia 18.11./1.12. tegoż roku, o godzinie 8:00 wieczorem. z jego żony Julianny urodzonej Rosińska, lat 28.
Dziecięciu temu na chrzcie świętym w dniu dzisiejszym odbytym, nadano imię Genowefa a jego rodzicami chrzestnymi byli Franciszek Zasada i Józefa Pierzgałka(?). Akt ten oświadczającemu i świadkom niepiśmiennym przeczytany, przez nas tylko podpisany został
The following user(s) said Thank You: Mateusz Gieras

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu #24786 przez Mateusz Gieras
Proszę o przetłumaczenie następujących aktów:
aktu nr 83 Marianny Wójcik
metryki.genealodzy.pl/metryka.php?ar=3&z...oom=1.75&x=472&y=947
aktu nr 164 Jadwigi Dobiech
metryki.genealodzy.pl/metryka.php?ar=3&z...#zoom=2&x=366&y=1756
aktu zgonu nr 118 Wojciecha Dobiech
metryki.genealodzy.pl/metryka.php?ar=3&z...PG#zoom=2&x=275&y=66
The following user(s) said Thank You: Elżbieta Kowalska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu #24804 przez Elżbieta Kowalska
Nr 118. Czyżemin. Działo się w osadzie Tuszyn, dnia 8/21.09.1907 r., o godzinie 4:00 po południu. Stawili się Michał Dobiech, lat 40 i Franciszek Dobiech, lat 45, rolnicy z Czyżemina i oświadczyli, że tamże, dnia wczorajszego, o godzinie 7:00 rano, umarł Wojciech Dobiech, lat 75, rolnik, urodzony w Czyżeminie, syn Augustyna i Rozalii urodzonej z niewiadomych rodziców. Pozostawił po sobie owdowiała żonę Józefę urodzoną Mielcarek. Po naocznym przekonaniu się o zgonie Wojciecha Dobiecha, akt ten oświadczającym niepiśmiennym przeczytany, przez nas tylko podpisany został.

Nr 164. Czyżemin. Działo się w osadzie Duchowny Tuszyn, dnia 8/20.10.1872 r. o godz. 2:00 po południu. Stawił się Małgorzata Łoś, lat 40, wiejska akuszerka zamieszkała w Czyżeminie, w obecności świadków Wojciecha Paczesa(?), lat 29 i Franciszka Gizy, lat 34, obu gospodarzy zamieszkałych w Czyżeminie i okazał nam dziecię płci żeńskiej i oświadczyła że urodziło się w Czyżeminie, dnia 2/14.10. tegoż roku, o godzinie 9:00 po południu, z Marianny Dobiech urodzonej Kociołek, lat 38, zony Wojciecha Dobiecha, chorego, lat 40 mającego.
Dziecięciu temu na chrzcie świętym w dniu dzisiejszym odbytym, nadano imię Jadwiga, a jego rodzicami chrzestnymi byli Wojciech Paczes(?) i Zuzanna Giza. Akt ten oświadczającej i świadkom niepiśmiennym przeczytany, przez nas tylko podpisany został , ponieważ oni pisać nie umieją.

Nr 83. Kruszów. Działo się w osadzie Tuszyn, dnia 9/22.04.1906 r. o godz. 1:00 po południu. Stawił się Władysław Wójcik, rolnik, zamieszkały w Kruszowie, lat 29, w obecności świadków Macieja Więckowskiego z Kruszowa, lat 37 i Józefa Wojny z Szczukwina, lat 45, obu rolników i okazał nam dziecię płci żeńskiej i oświadczył, że urodziło się we wsi Kruszów, dnia wczorajszego, o godzinie 5:00 po południu, z jego żony Marianny urodzonej Miksa, lat 29.
Dziecięciu temu na chrzcie świętym w dniu dzisiejszym odbytym nadano imię Stanisława, a jego rodzicami chrzestnymi byli Maciej Więckowski i Antonina Wójcik. Akt ten oświadczającemu i świadkom niepiśmiennym przeczytany, przez nas tylko podpisany został.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu #24806 przez Mateusz Gieras
Dziękuje i znowu błąd! Na grobie Stanisławy Wójcik pisze że urodziła się 15/06.1906 a w metryce że 21.04.1906 ja naprawdę nie wiem kto pisał daty na grobie rodziny Wójcików.
The following user(s) said Thank You: Elżbieta Kowalska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu #24807 przez Mateusz Gieras
Proszę o przetłumaczenie aktu urodzenia nr 24 Miksy
metryki.genealodzy.pl/metryka.php?ar=3&z...oom=2.75&x=2993&y=49
o odczytanie aktu nr 26 Julianny Matusiak
metryki.genealodzy.pl/metryka.php?ar=3&z...oom=2.75&x=2993&y=49
The following user(s) said Thank You: Elżbieta Kowalska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu #24813 przez Elżbieta Kowalska
...nie da się inaczej, Panie Mateuszu, kwiecień (april). Czerwca, czyli ijuna, nie zrobimy z tego. Daty dziennej też. Przyznam, że jest u Pana wyjątkowa kumulacja nagrobkowych nieścisłości. A może kamieniarz wpisał datę zgonu? Kiedyś, myślę, nie zastanawiano się chyba, aż tak bardzo nad tym.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu - 1 rok 2 miesiąc temu #24815 przez Elżbieta Kowalska
Nr 24. Kutowa Wólka. Działo się w osadzie Czarnocin, dnia 24.03.1870 r. o godzinie 2:00 po południu. Stawił się osobiście Marcin Miksa, ziemski właściciel cząstkowy, lat 26, zamieszkały we wsi Kutowa Wólka, w obecności świadków Rocha Kowalczyka, ziemskiego właściciela cząstkowego, lat 25, a także Adama Miksy, ziemskiego właściciela cząstkowego, lat 30, zamieszkałych we wsi Kutowa Wólka i okazał nam dziecię płci żeńskiej i oświadczając, że urodziło się w tejże wsi, dnia wczorajszego, o godzinie 5:00 po południu, z jego żony Łucji urodzonej Dubliow, lat 24
Dziecięciu temu na chrzcie świętym w dniu dzisiejszym odbytym przez ks. Rocha Szmidta, nadano imię Antonina, a jego rodzicami chrzestnymi byli Roch Kowalczyk i Marianna Miksanka. Akt ten oświadczającemu i świadkom przeczytany, przez nas tylko podpisany został, z powodu niepiśmienności obecnych.

Panie Mateuszu, Kutowa Wólka, to dziś Wola Kutowa. Nazwisko panieńskie matki napisałam fonetycznie Dubliow, być może powinno brzmieć Dublow? Drugi link chyba się zdublował. Pod nr. 26 jest Józef Chrostowski. W pozostałych też nie ma Julianny.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu #24818 przez Mateusz Gieras
Dziękuje te daty na nagrobkach to chyba jakieś jedno wielkie kłamstwo a co do drugiego linku faktycznie się zdublował poprawny to
metryki.genealodzy.pl/metryka.php?ar=3&z...om=1.75&x=2120&y=217
The following user(s) said Thank You: Elżbieta Kowalska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu - 1 rok 2 miesiąc temu #24819 przez Elżbieta Kowalska
Nr 26. Pawłów. Działo się w Bogdanowie, dnia 13.02.1839 r. o godzinie 2:00 po południu. Stawił się osobiście Marcin Matusiak, okupnik z Pawłowa, lat liczący 40, w obecności Jana Sieradzkiego, okupnika z Pawłowa, lat 39 i Jana Dobrakoskiego, okupnika z tejże kolonii, lat 42 mających i okazał nam dziecię płci żeńskiej urodzone w Pawłowie dzisiaj o godzinie 5:00 z rana, z jego małżonki Marianny z Stelmaszczykow, lat 31 mającej.
Dziecięciu temu na chrzcie świętym w dniu dzisiejszym odbytym nadane zostało imię Julianna, a rodzicami jego chrzestnymi byli Jan Sieradzki i Józefa Leszczyńska. Akt ten stawającemu i świadkom przeczytany, przez nas tylko podpisany, bo oni pisać nie umieją.

Panie Mateuszu, proszę tak surowo nie oceniać przodków. Nie sięgano skrupulatnie do metryk, bo i pisać nie umieli. Opierano się często na przekazie ustnym. Rytm życia, wyznaczał kalendarz przyrody, kościelny i wydarzenia rodzinne.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu - 1 rok 2 miesiąc temu #24820 przez Mateusz Gieras
Pani Elu ja nie mam pretensji do przodków tylko jestem już trochę zły ze względu na te daty (mam nadzieje że mnie pani chociaż trochę rozumie). Mam pytanie wcześniej pani pisała że Julianna jest z Matusiaków a teraz że jej tata jest Mielczarek to które nazwisko jest poprawne?

...najpierw odczytało mi się faktycznie Mielczarek, po powiększeniu jednak Matusiak, ale nie zdążyłam już poprawić, a przecież to z "polskiego-na polskie" :(

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.689 s.