Nekrologi Kuriera Warszawskiego

Więcej
3 lata 8 miesiąc temu #35292 przez Dorota Godfrey-Smith
Gorąco dziękuję, Panie Włodzimierzu. 
:)

Digs

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 10 miesiąc temu #37957 przez Honorata HUK/SKĄPSKA
Panie Włodzimierzu. Bardzo proszę o nekrologii;
Gembicka Janina - zgon 03.10.1977,
Gembicki Feliks - zgon 11.01.1981,
Gembicki Jerzy - zgon 16.07.1978, i chyba
Gembicki Feliks - zgon 1934,
Pozdrawiam Honorata

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 10 miesiąc temu - 2 lata 10 miesiąc temu #37986 przez Aleksandra Madejowska
Uprzejmie proszę o sprawdzenie następujących osób:

Helena Tom, z domu Gewelbe, zm. 1908
Matjas Tom, zm. 1935
Jakub/Jakób/Jakob Gewelbe, zm. nie wcześniej niż 1879
Marianna Minkiewicz, zm. nie wicześniej niż 1874
Julian Minkiewicz, zm. nie wicześniej niż 1874

Jeśli indeks osobowy ujmuje też członków rodziny występujących w nekrologu to bardzo proszę o sprawdzenie Bronisława Abrama Jareckiego.

Serdecznie pozdrawiam!
Ostatnia2 lata 10 miesiąc temu edycja: Aleksandra Madejowska od.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 10 miesiąc temu #38067 przez Włodzimierz Stefani
Panie Honorata i Aleksandra,
odpowiem cytatem z poprzedniej strony:
"interesujące Panie lata nie wchodzą w zakres tego wątku (1821-1858; proszę spojrzeć na jego początek, czwarty bodajże wpis)"

Dodam, że jedyne nazwisko jakie znalazłem, to  Minkiewicz Karolina z Szyszkowskich, żona urzędnika Komisji Rządowej Przychodów i Skarbu, zm. 28.04.1855 r. Pochowana na cm. Powązkowskim, pozostawiła męża  czworo dzieci.
pozdrowienia łączę
Włodek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 10 miesiąc temu #38069 przez Aleksandra Madejowska
Dziękuję za info! Uwidziało mi się, że ostatni tom sięga do połowy XX wieku :>

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 5 miesiąc temu - 2 lata 5 miesiąc temu #39522 przez Eliza Mathia
Bardzo proszę o sprawdzenie czy w indeksie nekrologów z Kuriera Warszawskiego istnieje nazwisko Mathia (może być też pisane jako Matia, Mathija, Matha). To jest XIX w.
W szczególności chodzi o imiona:
Jakub/Jakob/Jakób/Jacob
Józef
Aniela
Józefa
Marianna/Maria
Ludwik
Róża


Pozdrawiam
Eliza Mathia
Ostatnia2 lata 5 miesiąc temu edycja: Eliza Mathia od.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 5 miesiąc temu #39525 przez Włodzimierz Stefani
 Mathia (Matia, Mathija, Matha) - w tomach które posiadam (lata 1821-1859) to nazwisko nie występuje.

Pozdrawiam
Włodek Stefani

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 5 miesiąc temu - 2 lata 5 miesiąc temu #39530 przez Eliza Mathia
Dziękuję za odpowiedź.
To bardzo dobra wiadomość, znaczy że żyli dłużej (lub byli zbyt biedni na opłacenie nekrologu).
Bardzo mi Pan pomógł.
Pozdrawiam serdecznie
Eliza Mathia
Ostatnia2 lata 5 miesiąc temu edycja: Eliza Mathia od.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 3 miesiąc temu #40084 przez Agata Pakuza
Dzień dobry
ja poszukuję Wandy Błędowskiej oraz Franciszek Maciaszek, Katarzyna Maciaszek, Józefa Maciaszek, Józefa Siwina.
Dziękuję bardzo.
Agata Pakuza

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 3 miesiąc temu #40093 przez Włodzimierz Stefani
@Agata Pakuza,
nie znalazłem nekrologów osób, o które Pani pyta;
z nazwisk, które Pani wymienia, występuje jedynie  Błędowski/a, o imionach (i domo):
- Julianna z Błędowskich Skibicka podkomorzyna krzemieniecka (+1843),
- Felicjan Franciszek zmarły (+1847) w swych dobrach dziedzicznych Świętochów pow. warszawski,
- Aniela z Błędowskich Kropińska (+1855), wdowa po b. generale Ludwiku,
- Antonina z Cywińskich Błędowska 1v. Pallandre, ż. b. kapitana (+1855)

pozdrawiam
Włodek Stefani

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 3 miesiąc temu #40094 przez Agata Pakuza
Dziękuję i pozdrawiam.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 10 miesiąc temu #41031 przez Włodzimierz Stefani
Witam,
Wszystkim, którzy szukają nekrologów w Kurierze po roku 1859, przydatny będzie link do samodzielnego przeglądania roczników gazety:
crispa.uw.edu.pl/object/files/394223/display/Default
zakładka: struktura/zaawansowana struktura
pomyślnych poszukiwań :)
Za tę wiadomość podziękował(a): Hanna Hofman-Polańska

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
11 miesiąc 1 tydzień temu #42721 przez Andrzej Henryk Żak
Witam serdecznie
Czy jest dostępny nekrolog dotyczący Antoniego Samina, który zmarł w Warszawie w 1827 roku. Mam informację, że ów nekrolog istnieje.
Bardzo mi zależy na informacji.
Pozdrawiam
Andrzej Henryk Żak

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
11 miesiąc 1 tydzień temu #42724 przez Włodzimierz Stefani
Andrzeju,
niestety, brak w "Nekrologach Kuriera Warszawskiego" nekrologu Antoniego Samina. T. 1 za lata 1821-1845 zawiera na "Sam..." tylko Samborski i Samelson, później już Sandamann... Na wszelki wypadek przejrzałem cały 1827 "na piechotę" i nic...   Skoro twierdzisz, że nekrolog istnieje, może zamieściła go inna gazeta?
pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
11 miesiąc 1 tydzień temu - 11 miesiąc 1 tydzień temu #42725 przez Barbara Szwarcer
Na tej stronie www.nekrologi-baza.pl/ po wpisaniu nazwiska Samin  pojawia się informacja o zgonie Antoniego  w roku 1827 i Józefa  1898 r . Pozostałe dane dostępne na zamówienie. Niestety chyba płatne. Proszę sprawdzić





.
.

B. Szwarcer
Ostatnia11 miesiąc 1 tydzień temu edycja: Barbara Szwarcer od.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
9 miesiąc 4 godzin temu #43117 przez Mirek Paliszewski
Witaj Włodku !

Proszę o sprawdzenie Nazwiska
str.281 + 27.VIII .1855 w Wójcinie poch.w Grobie Rodzinnym Steinbornów tamże

Mirek K.Paliszewski

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
9 miesiąc 3 godzin temu #43118 przez Włodzimierz Stefani
12813. Julia z Rożnowskich Mierzyńska, dziedziczka dóbr Wąsosze w pow. konińskim; zaskoczona gwałtowną słabością w drodze za granicę dla poratowania zdrowia, zm.27 VIII 1855 w Wójcinie w Wlk. Ks. Poznańskim, poch. w grobie rodzinnym Steinbornów tamże.
pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
7 miesiąc 3 tygodni temu #43356 przez Radosława Nowak
Szanowny Panie, uprzejmie proszę o sprawdzenie czy w tomach które Pan posiada znajduje się kondolencje dla księdza Melchiora Bulińskiego.
Pozdrawiam
Radka Nowak

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
7 miesiąc 3 tygodni temu #43360 przez Włodzimierz Stefani
Szanowna Pani,
w indeksie nazwisk wszystkich trzech tomów Nekrologów nie znajduję ks. Melchiora Bulińskiego. Chciałbym zauważyć, że indeks obejmuje nazwiska zmarłych, natomiast nie ma w nim innych osób ewentualnie występujących w treści nekrologów. Rozumiem, że ksiądz, o którego Pani pyta, nie jest zmarłym a adresatem kondolencji z okazji śmierci bliskiej mu osoby? Jeżeli tak, przeczytanie wszystkich nekrologów każdego z tomów przekracza moje możliwości...
pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
7 miesiąc 3 tygodni temu #43364 przez Radosława Nowak
Bardzo dziękuję za Pana trud. Istnieje duże prawdopodobieństwo że w latach które obejmują tomy które Pan posiada zmarł któryś z rodziców ks. Melchiora Bulińskiego. Miałam leciutką nadzieję, że zasłużonemu wykładowcy Akademii Duchownej w Warszawie ktoś złoży kondolencję a ja się w ten sposób czegoś dowiem o jego rodzicach.
Dziękuję i pozdrawiam
Radka Nowak

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
7 miesiąc 3 tygodni temu - 7 miesiąc 3 tygodni temu #43366 przez Włodzimierz Stefani
Pani Radko, sprawdziłem jeszcze, dla porządku, że w Nekrologach są cztery osoby o nazwisku Buliński: 1. zmarła w 1826 w Warszawie "babka przykościelna, gdy właśnie skończyła 100 lat", 2. zm. 1854 Marianna z Włodków Bulińska l. 42, "należąca do składu Opery Warszawskiej", zaprasza na pogrzeb stroskany mąż, 3. Stanisław Buliński artysta dramatycznych teatrów warszawskich l. 45, zm. 1857, zaprasza stroskana matka, 4. Władysław Buliński b. obywatel ziemski, l. 70, zm. 1857, zapr. siostra i siostrzenica.
Sprawdziłem też chrzty 1810 w par. Chmielnik, gdzie miałby się urodzić (wg jego biogramów) ks. Melchior - brak takiego aktu chrztu... Biogramy ks. Melchiora i Pani, nie podają imienia ojca i domo matki, trudna sprawa zatem...
pozdrawiam
ps1.
w akcie zgonu stoi: "rodziców nieznanych"
PS2.
właśnie znalazłem jedną tylko wzmiankę o rodzicu księdza: "Buliński urodził się w 1810 r. w Chmielniku, pow. stopnickim jako syn zakrystiana. "źr.: Ks. Stanisław Kotkowski Seminarium Duchowne w Sandomierzu w latach 1820-1926, Sandomierz 2010, s. 72.
www: 
bc.bdsandomierz.pl/Content/143/PDF/Segregator2.pdf
Ostatnia7 miesiąc 3 tygodni temu edycja: Włodzimierz Stefani od.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
7 miesiąc 3 tygodni temu #43369 przez Radosława Nowak
Panie Włodku, dziękuje za pomoc. Wiem z biogramu że ks. Melchior Buliński rodził się 31.12.1810r w Chmielniku. Zachowana księga chrztów kończy się ma 30.12.1810r. Prawdopodobnie był chrzczony już w 1811r a z tego roku księgi nie ma. Poszukuję informacji o jego rodzicach bo w biogramie stryja mojego dziadka księdza Leona Bartnickiego napisano że był siostrzeńcem księdza Melchiora. Sęk w tym że znam bardzo dokładnie rodziców ks.Leona (do pradziadków ze strony matki i dziadków ze strony ojca) i rodzina Bulińskich tam nie występuje.  Ale jakieś związki obu księży były bo w zachowała się książka autorstwa ks Melchiora będąca w posiadaniu ks. Leona. Ksiądz Melchior był bardzo zasłużonym wykładowcą, autorem Historii Kościoła Polskiego i Powszechnego, Monografii Sandomierza do dziś wydawanej i byłabym szczęśliwa móc go wpisać do mojej genealogii. Dokumenty ks. Melchiora zachowały się w Arch. Diec. Sandomierskiej ale ksiądz z tego archiwum przekonywał mnie że nawet we własnoręcznie napisanym CV nie ma nic o jego rodzicach. Akt zgonu został sporządzony w Sandomierzu gdzie zmarł ale kilka miesięcy po śmierci bo pochowany został w Wojciechowicach gdzie był proboszczem i gdzie do dziś jest pomnik na cmentarzu i w kościele. Jedynym wyjściem jest odwiedzenie  osobiste  Archiwum  w Sandomierzu co jest dla mnie wielkim wyzwaniem. Jeszcze raz dziękuję. Radka Nowak

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
7 miesiąc 3 tygodni temu #43370 przez Radosława Nowak
Panie Włodku, link do tego pdf nie otwiera mi się, pewnie jest jakoś zabezpieczony przed kopiowaniem.
R N

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
7 miesiąc 3 tygodni temu #43371 przez Radosława Nowak
Przepraszam Panie Włodku, już otworzyłam ten pdf w innej przeglądarce. R. N.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
7 miesiąc 3 tygodni temu #43372 przez Włodzimierz Stefani
OK, sporo tam o ks. Bulińskim, poz rodzicami naturalnie 
Spróbowałbym jeszcze z tropem szkolnym pińczowskim, Muzeum tamtejsze? powodzenia życzę, pozdrawiam 

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0,000 s.