Prośba o wsparcie

Więcej
6 lata 10 miesiąc temu #21443 przez Małgorzata Glińska
Dzień dobry.
Potrzebuję wsparcia bądź inspiracji do moich dalszych poszukiwań, które utknęły w 1790r.
Ostatni dokument, w którym odnalazłam ślady przodków to spis ludności 1790-1791 AN w Krakowie
www.szukajwarchiwach.pl/29/30/0/3/47/ska...v1wFFO2sdbuQis0Ajmrw
Poszukuję danych o Piotrze Glińskim.
Piotr był ojcem Mikołaja urodzonego w Błaszczykach w 1793r. (matka Regina).
Ze spisów urodzeń pozostałych dzieci wynika, że rodzina mieszkała wcześniej w Łojkach (m.in. Katarzyna ur.1780, Małgorzata ur.1782).
Niestety nie udało mi się odnaleźć aktu małżeństwa Piotra i Reginy, ani aktu urodzenia Piotra. Przeszukiwałam zbiory FS w zakresie dat wynikających ze spisu ludności, niestety bezowocnie.
Proszę o jakąkolwiek inspirację :)
Dziękuję.
Małgorzata Glińska

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
6 lata 10 miesiąc temu #21454 przez Roman Wierus
Replied by Roman Wierus on topic Prośba o wsparcie
Witam,
Wg indeksacji parafii Zygmunta Piotr Gliński miał dzieci jak poniżej:
1765 Cz-wa - Zygmunta Łojki Małgorzata Gliński Piotr Zofia
1767 Cz-wa - Zygmunta Łojki Justyna Gliński Piotr Zofia
1769 Cz-wa - Zygmunta Łojki Marcin Gliński Piotr Zofia
1772 Cz-wa - Zygmunta Łojki Katarzyna Gliński Piotr Zofia
1775 Cz-wa - Zygmunta Łojki Agata Gliński Piotr Zofia
1776 Cz-wa - Zygmunta Łojki Marianna Gliński Piotr Zofia
1780 Cz-wa - Zygmunta Łojki Katarzyna Gliński Piotr Regina
1782 Cz-wa - Zygmunta Łojki Małgorzata Gliński Piotr Regina
1784 Cz-wa - Zygmunta Łojki Zofia Gliński Piotr Agnieszka
1786 Cz-wa - Zygmunta Łojki Jan Gliński Piotr Regina
1789 Cz-wa - Zygmunta Łojki Kazimierz Gliński Piotr Regina
1791 Cz-wa - Zygmunt brak Salomea Gliński Piotr Regina
1793 Cz-wa - Zygmunta brak Mikołaj Gliński Piotr Regina
wynika z tego że Regina była 2 żoną Piotra ( a może nawet 3:)), w spisie 1791 widać Marcina, który ma 20 l, był synem Piotra i Zofii (pierwszej żony) ur. w 1769.
Indeksację mamy zrobioną od 1752, jeśli pierwsze dziecko Piotr i Zofii rodzi się w dopiero w 1765 to ślub powinien być zaraz przed tym rokiem.
Piotr rodzi się ok. 1736, i w okolicach tego roku trzeba szukać jego narodzin.

Nie wiem czy to co napisałem jest inspirujące ale może się przyda :)

pozdrawiam,
Roman
Za tę wiadomość podziękował(a): Małgorzata Glińska

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
6 lata 10 miesiąc temu #21463 przez Rafał Jerzy Antoni Cierpiał
Witam serdecznie !!!
Piotr i Regina Glińscy to także moi przodkowie. Glińskich mam dość dobrze wyprowadzonych ,ponieważ ze strony mojej mamy i mojego ojca są Glińscy. Oczywiśćie wszyscy są spokrewnieni. Jeżeli chodzi o Piotra, to zmarł on w 1796 a Regina jeszcze tego samego roku wyszła za Antoniego Trzepizura . ciekawostką jest, iż Piotrów Glińskich żyjących w podobnych latach było dwóch. Ten drugi mieszkał w Kawodrzy i zmarł w 1814r. Wróćmy do naszego Piotra- męża Reginy. Prawdopodobnie data jego urodzenia to 7 VII 1746 r. a jego rodzicami byli Andrzej i Ewa Glińscy.

Pozdrawiam, Rafał J.Cierpiał
Za tę wiadomość podziękował(a): Małgorzata Glińska

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
6 lata 10 miesiąc temu #21473 przez Joanna Bożek
Replied by Joanna Bożek on topic Prośba o wsparcie
Piotr i Regina to rodzice Kazimierza, mojego praprapradziadka. dzieki na info , bo pomyliłam Piotrów, tamtego było łatwiej znaleźć. A wiesz może kiedy umarł Kazimierz. Z góry dzieki.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
6 lata 10 miesiąc temu #21486 przez Małgorzata Glińska
Dzień dobry.

Bardzo serdecznie dziękuję za wszystkie podpowiedzi :)

Panie Romanie, dziękuję za tak drobiazgowe prześledzenie informacji na temat mojego zagadkowego Piotra.:)
Zakładałam podobną hipotezę do tej, którą Pan zasugerował. Uważam, za prawdopodobne, że żoną Piotra przed 1780 rokiem była Zofia, z którą miał dzieci widniejące na spisie z 1790, kiedy to jego żoną była już Regina.
Dopełniając jeszcze informacje na temat dzieci, to z dokumentów, do których udało mi się dotrzeć wynika, że zarówno Mikołaj jak i Salomea urodzili się w Błaszczykach.:)

Panie Rafale, dziękuję za informacje. Ja również dotarłam do dat, o których Pan pisze natomiast mam wątpliwości, czy ten zakres dat jest właściwy.
Jeśli Piotr na spisie z 1790 ma 55 lat to, powinien się urodzić około 1735 roku. W akcie urodzenia z 1746 roku, o którym Pan wspomina, zgadza się miejscowość (Łojki) i imię. Jest natomiast duża rozbieżność jeśli chodzi o rok urodzenia. Poza tym z indeksacji w naszej bazie danych wynika, że kolejne dzieci Andrzeja i Ewy Glińskich przyszły na świat w Kawodrzy. Czy zatem akt urodzenia nie jest aktem urodzenia drugiego Piotra, o którym Pan wspomina?

Mikołaj (syn Piotra i Reginy) brał ślub w 1817r. Przedstawił wówczas akt zgonu ojca wyjęty z parafii konopskiej. Jedyny dokument, który udało mi się tam odnaleźć to akt zgonu, o którym prawdopodobnie(?) pisał Pan Rafał (1796). Z tego dokumentu wynika, że Piotr w chwili śmierci miał 70(?) lat, co ponownie odsyła do poszukiwań dokumentu urodzenia w okolicach 1726r.

Wiem oczywiście, że należy przyjąć margines błędu w przypadku poszukiwań i że zawsze trzeba przyjąć szerszy zakres dat, ale czy taka rozpiętość czasowa nie jest zbyt duża?
Mam jeszcze jedno pytanie: czy udało się Panom może natrafić na Glińskich przed 1740 rokiem lub na informacje skąd wywodzą się Glińscy z okolic Częstochowy?

Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi :)

Pozdrawiam,
Małgorzata Glińska

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 5 miesiąc temu #39523 przez Kacper Bukała
Replied by Kacper Bukała on topic Prośba o wsparcie
Dzień dobry,

Piotr i Regina Glińscy są również moimi przodkami poprzez ich syna, Kazimierza Glińskiego. Czy w ciągu ostatnich lat udało się Państwu zdobyć jakieś nowe informacje na temat tej rodziny?

Pozdrawiam,
Kacper Bukała

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 5 miesiąc temu #39554 przez Danuta Blachnicka-Łebek
Poprzednie nazwisko Glińskich to Żydek. ta informacja jest w akcie ur Andrzeja ur 19 listopada 1715r.w łojkach. Proszę podać adres email spróbuję przesłać informacje. Będę też prosiła o potpmków Kazimierza . Mam zakończone na jedo dwóch małżeństwach. Pozdrawiam.
Za tę wiadomość podziękował(a): Kacper Bukała

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 1 miesiąc temu #40583 przez Małgorzata Glińska
Dzień dobry,
Pani Danuto,
przeglądając akty urodzenia z 1715 natrafiłam rzeczywiście na akt urodzenia Andrzeja. Niestety z odnalezionego przeze mnie dokumentu nie wynika, iż Andrzej Żydek to Andrzej Gliński.
Proszę, jeśli to możliwe, o przesłanie dodatkowych informacji odnośnie zmiany nazwiska (mój adres mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
Dziękuję.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 1 miesiąc temu #40593 przez Danuta Blachnicka-Łebek
Niestety nie mogę teraz odnaleźć dokumentu.
Widziałam zapis,  że nazwisko sprostowano na podstawie metryki. były to zapisy łacińskie. Sprawdziłam i rzeczywiście we wskazanym akcie jest tylko nazwisko Żydek. Przepraszam za zamieszanie .Pozdrawiam Danuta

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 3 tygodni temu #40617 przez Tomasz Kukuła
Replied by Tomasz Kukuła on topic Prośba o wsparcie
To ja tez sie podepne do tego watku - Piotr Glinski to rowniez moj przodek - przez corke Katarzyne, ur 1772 ktora byla zona Jakuba Trzepizura i zmarla w 1845 roku.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 3 miesiąc temu #42346 przez Henryk Gliński
Replied by Henryk Gliński on topic Prośba o wsparcie
Dopisek o właściwym nazwisku Gliński znajduje się na akcie chrztu Ignacego Błażeja Żydczyka, syna Andrzeja i Ewy, urodzonego w 1750 roku w Kawodrzy. Napisałem o tym w referacie "Glińscy w Częstochowskiem od XVIII do połowy XIX wieku", dostępnym w bibliotece Towarzystwa. 
 
Załączniki:
Za tę wiadomość podziękował(a): Danuta Blachnicka-Łebek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
10 miesiąc 4 tygodni temu #42764 przez Kacper Bukała
Replied by Kacper Bukała on topic Prośba o wsparcie
Warto jeszcze wspomnieć o akcie chrztu Antoniego, syna Walentego i Katarzyny, urodzonego w 1682 roku w Łojkach. W akcie tym Walentego zapisano jako Żydek alias Gliński.

 
Do tego forum nie masz dostępu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
10 miesiąc 3 tygodni temu #42773 przez Henryk Gliński
Replied by Henryk Gliński on topic Prośba o wsparcie
Zajrzałem na  115 stronę w księdze urodzin z lat 1666-1703 parafii św. Zygmunta. Bazgroły straszne, jestem pełen uznania dla Twojej dociekliwości i cierpliwości, Kacprze :-)
Czy Walenty i Katarzyna mieli jeszcze inne dzieci? Kiedy się urodziły?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
10 miesiąc 3 tygodni temu #42776 przez Kacper Bukała
Replied by Kacper Bukała on topic Prośba o wsparcie
Walenty i Katarzyna mieli łącznie 7 dzieci. Tutaj muszę podziękować Pani Danucie Blachnickiej-Łebek za przesłane kiedyś informacje o przodkach Andrzeja Glińskiego.

Dzieci Walentego i Katarzyny Żydków:
-Elżbieta ur. 1671
-Wojciech ur. 1673
-Jakub ur. 1674
-Józefa ur. 1675
-Jakub ur. 1678
-Marianna ur. 1680
-Antoni ur. 1682

Wszystkie dzieci urodziły się w Łojkach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
10 miesiąc 2 tygodni temu - 10 miesiąc 2 tygodni temu #42812 przez Henryk Gliński
Replied by Henryk Gliński on topic Prośba o wsparcie
Jest prawdopodobne, że Wojciech, syn Walentego i Katarzyny Żydków, jest Wojciechem Żydkiem, ojcem Andrzeja, Antoniego i Piotra, którzy od połowy XVIII wieku zaczęli używać nazwiska Gliński. Jeśli przyjąć, że Wojciech urodził się w 1673 roku, to brał ślub w Małgorzatą Żurek (1714 r.) w wieku 41 lat, a w momencie urodzin ostatniego dziecka miał 63 lata. Jest to oczywiście możliwe.

Jest również prawdopodobne, że Katarzyna była pierwszą żoną Walentego, drugą była Gertruda z domu Glina, z którą miał kilka córek i syna Stanisława, urodzonego w 1714 roku pogrobowca, zapisanego w akcie chrztu jako Gliński. Urodziny pierwszego dziecka Walentego (z Katarzyną) i ostatniego (z Gertrudą) dzielą 43 lata. Gdyby przyjąć, że pierwsze dziecko Walenty miał w wieku 20 lat, to ostatnie w wieku 63, co jest możliwe.

Mam wrażenie, że dopisek na akcie chrztu Antoniego, syna Walentego z 1682 roku i akt chrztu Stanisława z 1714 roku napisane są tą samą ręką, ręką ojca Dionizego Garlickiego. Może Antoni był przy chrzcinach swojego przyrodniego brata Stanisława w zastępstwie zmarłego ojca Walentego i poprosił ojca Dionizego, aby również jemu zmienił w akcie chrztu nazwisko na Gliński.
Ciekawe, czy znane są dalsze losy Antoniego Żydka alias Glińskiego.

Akt chrztu Stanisława pisany ręką ojca Dionizego w załączeniu.
 
Ostatnia10 miesiąc 2 tygodni temu edycja: Henryk Gliński od. Powód: Podział tekstu na akapity

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
10 miesiąc 2 tygodni temu #42819 przez Danuta Blachnicka-Łebek
Witam
Ojcem Walentego Żydka / Żydczyka lub Glińskiego jest Jan a matką Anna. Jan urodził się około 1622 roku. Jest to najstarszy znaleziony przeze mnie przodek Glińskich.
W latach 1643-około 1670 urodzili się jeszcze Maciej Żydek- ur około 1646 który miał żonę Agnieszkę , Anna ur około 1649,  która miała nieślubnego syna Marcina ur 1669, Błażej który miał żonę Reginę i syna Antoniego ur 15 maj 1672r., Maryanna która w roku 1690 poślubiła Skalskiego Jana.

 

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
10 miesiąc 2 tygodni temu #42820 przez Danuta Blachnicka-Łebek
Wojciech Żydek / Żydczyk Gliński ur 25 mar 1673r. w Łojkach przed Żurek Małgorzatą miał jeszcze żonę Katarzynę z którą miał córkę Katarzynę Żydczyk  ur 16 kwi 1706r.w Łojkach. Rodzinę założył też Antoni Żydek brat Wojciecha .Miał żonę Katarzynę z którą miał córkę Gertrudę ur 17 mar 1716r.. 

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
10 miesiąc 2 tygodni temu #42844 przez Danuta Blachnicka-Łebek
Antoni żydek brat Wojciecha został pomyłkowo dowiązany. Przepraszam że wprowadziłam w błąd. Powinien być Antoni Pydzik.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
3 tygodni 22 godzin temu #43976 przez Henryk Gliński
Replied by Henryk Gliński on topic Prośba o wsparcie
Przygotowałem drzewo genealogiczne Żydków z Łojek, przodków Glińskich. Jest udostępnione w formacie GEDCOM na dysku Google w folderze  bit.ly/genlodzy  w dwóch standardach kodowania znaków: zydkowie_ansi.ged i zydkowie_utf8.ged. W folderze są również wydruki drzewa Żydków wykonane programami Ahnenblatt i Fzipft.
Wykorzystałem informacje podane przez Danutę Blachnicką-Łebek, indeksy i własne poszukiwania na FamilySearch. 
Ciekawe, jakie były dalsze losy Żydków z Łojek. Wiadomo, że czterech synów Wojciecha i Małgorzaty (Andrzej, Antoni, Piotr i Franciszek) zmieniło nazwisko na Gliński. Piszę o tym w opracowaniu "Glińscy w Częstochowskiem od XVIII do połowy XIX wieku", dostępnym w  Bibliotece  i folderze  bit.ly/genlodzy .
Ostatnim znanym Żydkiem urodzonym w Łojkach w 1746 roku jest Wojciech, syn Kazimierza i Rozalii. Niestety brak metryk chrztu i ślubu Kazimierza.
Może ktoś z Szanownych Forumowiczów ma więcej informacji o Żydkach z Łojek?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
4 dni 21 godzin temu #44038 przez Henryk Gliński
Replied by Henryk Gliński on topic Prośba o wsparcie
Czy ktoś z Forumowiczów dotarł do aktu ślubu Wiktora Jana Uflowskiego z Marianną Glińską? Wiktor urodził się w 1823 r. w Kłobucku, był synam Adama i Agnieszki z Ząbkowskich. Rodzice Wiktora od ok. 1835 roku mieszkali w Blachowni, gdzie w 1851 r. urodził się syn Wiktora i Marianny Kazimierz.
Wiktor był hutnikiem, zmarł 28 grudnia 1861 r. w Blachowni, o jego śmierci powiadomiło parafię w Konopiskach dwóch krawców z Wyrazowa 31 grudnia. W akcie zgonu błędnie podano nazwisko (Ufleski) i wiek Wiktora, brak też adnotacji o wdowie Mariannie i synu Kazimierzu. 
Marianna była prawdopodobnie urodzoną w 1828 r. w Brzózce córką Marcina i Agnieszki z Małków.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0,000 s.