Topic-icon Tłumaczenie z j. ros. - śluby

4 lata 8 miesiąc temu - 4 lata 8 miesiąc temu #10518 przez Tomek Janas
Witam.
O ile udało mi się nieco rozszyfrować (albo raczej zgadnąć :)) mam tutaj akt ślubu Jana Bańka i Wiktorii z Walów nr 11 z 1869 r.

Rodzice Wiktorii to chyba Ignacy??? i Marianna??? z Torbusów???

Ojciec Jana to chyba Szymon, ale nic więcej nie potrafię rozczytać. Czy mogę prosić w tej sprawie o pomoc???

Z góry bardzo dziękuję
Tomek

PS oto link: familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-12886...=M979-Q2B:n245721185

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu #10523 przez Tadeusz Tarnowski
11. Markowice
Działo się we wsi Koziegłówki 15/27 lutego 1869 roku o godz. 11 rano. Ogłaszamy, że w obecności świadków Szymona Bańki lat 32 i Tadeusz Kidawy lat 48, kolonistów żyjących we wsi Markowice, zawarto w dniu dzisiejszym religijny związek małżeński między Janem Bańka, rolnikiem, kawalerem, 24 lata od urodzenia, urodzonym i żyjącym we wsi Markowice, synem zmarłego Szymona Bańki i będącej wśród żywych Wiktorii urodzonej z Tunderów, rolniczce żyjącej we wsi Markowice i Wiktorią Wałówną, panną lat 22, urodzoną i mieszkającą we wsi Markowice, córką Ignaca i Magdaleny urodzonej Torbusowna, małżonków Wałów kolonistów żyjących we wsi Markowice. Związek ten poprzedzały trzykrotne zapowiedzi publikowane w tutejszym kościele a mianowicie 29 grudnia 1878 roku, 6,12/10,18,24 stycznia 1879. Nowożeńcy oznajmili, że nie zawarli między sobą żadnej umowy przedślubnej. Religijnego związku zaślubin dokonał ksiądz Wojciech Kałkowski proboszcz parafii Markowice. Akt ten po przeczytaniu itd. …..
COM_KUNENA_THANKYOU: Tomek Janas

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu #10525 przez Tomek Janas
Bardzo, bardzo serdecznie dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Tomek

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu #10540 przez Andrzej Kuśnierczyk
Walówną.
Reszta ok.
COM_KUNENA_THANKYOU: Tomek Janas

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu #10643 przez Tomek Janas
Witam.

Uprzejmie proszę o pomoc w tłumaczeniu aktu ślubu

37. Szymon Szczęsny i Wiktoria z Musialików:
familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1942-20...M979-QL1:n1136036886

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.
Tomek

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu #10644 przez Jarosław Żukow
Parafia Koziegłówki 27 sierpnia (9 września) 1903 roku o godz.9 rano. Ogłaszamy w obecności świadków Iwana Wcisło 89 lat i Franciszka Typra lat 24, oboje chrześcijanie zamieszkali we wsi Markowice zawarcie w dniu dzisiejszym związku małżeńskiego między: Baltazarem Szczęsnym kawalerem 29 lat żołnierz rezerwy??? urodzonym i zamieszkałym przy rodzicach w Markowicach. Syn żyjących Szymona i Marianny z Janickich chrześcijan kolonistów i Wiktorią Musialik lat 19 urodzoną i zamieszkałą przy matce w Koziegłówkach, córką nieżyjącego Marcina I żyjącej Stefanii z Madejskich.

Jaromir
COM_KUNENA_THANKYOU: Tomek Janas

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu #10647 przez Tomek Janas
Pięknie dziękuję za pomoc.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu #10649 przez Tadeusz Tarnowski
Rzeczywiści narzeczony był rezerwistą, ale narzeczona miała lat 18.
COM_KUNENA_THANKYOU: Tomek Janas

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu #10660 przez Jarosław Żukow
Może i miała 18 lat różnie to bywa z wpisami w aktach metrykalnych ale tu jest napisane 17 lat.

Jaromir

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu - 4 lata 8 miesiąc temu #10665 przez Tomek Janas
Wiktoria urodziła się w 1886 roku, a więc rzeczywiście miała lat 17 :). Baltazar urodził się w 1874, a więc zgodnie z aktem ślubu miał 29 lat. Jak dla mnie ogromna różnica wieku.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Tomek

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu - 4 lata 8 miesiąc temu #10696 przez Tomek Janas
Właśnie znalazłem akt małżeństwa moich praprapradziadków. Czy mógłbym prosić o pomoc w tłumaczeniu?

49. Franciszek Szklarski i Elżbieta z Matyjów:
familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-12886...=M979-Q2B:n245721185

Tomek.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu - 4 lata 8 miesiąc temu #10699 przez Jarosław Żukow
Parafia Koziegłówki 24.08/05.09.1881r. o godzinie ósmej rano.
W obecności świadków Tadeusza Kidawy lat 54 i Jana Mamiu??? lat 28, oboje chrześcijanie koloniści zamieszkali we wsi Markowice, zawarto związek małżeński między Franciszkiem Szkalrskim lat 26 chrześcijaninem, kawalerem, żołnierzem rezerwistą synem nieżyjących Macieja i Katarzyny Okularczyk, urodzony w Krusinie i tam zamieszkały z Elżbietą Matyjówną lat 19, panną, córką Antoniego i Marianny Kidawa chrześcijan kolonistów, urodzona w Krusinie i tam przy rodzicach zamieszkała

Jaromir
COM_KUNENA_THANKYOU: Tomek Janas

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu - 4 lata 8 miesiąc temu #10701 przez Tomek Janas
Dziękuję bardzo. Tylko jedna mała poprawka. Tam chodziło o Elżbietę Matyjówną nie Mariannę :).


Zastanawia mnie jeszcze tylko jedna rzecz. Z aktu małżeństwa wynika, że Franciszek s. Macieja i Katarzyny z Okularczyków urodził się w Krusinie. Tymczasem wg jego aktu urodzenia (93): familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1951-24...c=M979-SBF:750083094

Franciszek urodził się w Markowicach.
To samo jest w przypadku Marianny z Matyjów

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu #10702 przez Jarosław Żukow
Zgadza się, powinna tam Być Elżbieta. Nie wiem skąd wzięła mi się ta Marianna.
Co do miejsca urodzenia, według aktu ślubu moja prababcia urodziła się w Świętochłowicach a według aktu zgonu w Jamkach Par. Konpiska.
Po przejrzeniu akt stwierdziłem że w Jamkach nie mogła sie urodzić - nie ma takiego wpisu. Być może o tym się nie mówiło. Franciszek mógł przyjechać do Krusina jako małe dziecko i nie pamięta tych Markowic to samo z Elżbietą. Tylko że w przypadku Franciszka w momencie ślubu jego rodzice już nie żyli i nie miał mu kto w tym momencie "przypomnieć" gdzie się urodził. A Elżbieta miała rodziców i z nimi mieszkała.

Jaromir
COM_KUNENA_THANKYOU: Tomek Janas

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu #10703 przez Tomek Janas
Oczywiście na 100% mieszkali w Krusinie ponieważ tam urodziła się ich córka, a moja praprababcia Elżbieta Szklarska. Widocznie musiało być tak jak Pan pisze.

Mam już podobny przypadek, kiedy oboje moich prapradziadków urodziło się w Koziegłówkach a ich dzieci rodziły się w Markowicach i tu też mieszkały.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 8 miesiąc temu #10704 przez Jarosław Żukow
I w przypadku Franciszka i Elżbiety pomyłka jest w ramach parafii. Teoretycznie nawet rodzice mogli zapomnieć gdzie się dziecko urodziło bo to nie musiało być dla nich najważniejszą sprawą.
Ale w przypadku mojej prababci jest to około 60km i granica państwa (siemianowice leżały w prusach co jest nawet zaznaczone w akcie małżeństwa) z tym że osoby które zgłaszały jej zgon nie musiały wiedzieć gdzie się urodziła tym bardziej że około 50 lat przeżyła obok nich.

Jaromir
COM_KUNENA_THANKYOU: Tomek Janas

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 7 miesiąc temu #10757 przez Tomek Janas
Uprzejmie proszę o pomoc w odczytaniu najważniejszych informacji z aktu ślubu:

55. Marcin Musialik i Stefania Madejska:
familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-12886...=M979-Q2B:n245721185

Będę ogromnie wdzięczny za pomoc.
Tomek.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 7 miesiąc temu #10759 przez Tadeusz Tarnowski
Koziegłówki 55
6/18.11.1883 o 8 rano
Obecni: Michał Marchewka lat 40 i Tomasz Kozak lat 26 rolnicy koloniści z Koziegłówek
Pan młody: Marcin Musialik, kawaler, kowal, rolnik/chłop, z Koziegłówek lat 30 ur. i zam. we wsi Koziegłówki, syn Jana i już zmarłej Marianny z d. Janicka
Panna młoda: Stefania Madejska panna rolniczka/chłopka, lat 20, córka zm. Jana i wśród żywych Marianny z d. Kłusek prawnych małżonków Madejskich, rolników, sadowników, ur. i zam. we wsi Szklana Huta, przy matce.
Ślubu udzielił proboszcz X. Tomasz Pawłowski
COM_KUNENA_THANKYOU: Tomek Janas

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 7 miesiąc temu #10761 przez Tomek Janas
Ponownie dziękuję :)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu #11845 przez Tomek Janas
Dzień dobry.

Serdecznie proszę o pomoc w przetłumaczeniu aktu małżeństwa

1.Jana i Katarzyny Kidawów (1904) [21]:
familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1942-20...M979-QL1:n1136036886

Z góry dziękuję

Tomek Janas

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu #11868 przez Tadeusz Tarnowski
Markowice 21
Parafia Koziegłówki
Świadkowie: Iwan (Jan) Matyja lat 50 i Ludwik Grz….? lat 28, obaj chłopi, koloniści ze wsi Markowice
Data: 7/20,08.1904 godz.: 10.00
Młody: Jan Kidawa, kawaler, żołnierz rezerwy, ur. i zam. we wsi Markowice, syn Andrzeja i A….? ur. Matyja, małżonków Kidawów,
Młoda: Katarzyna Musialik panna, lat 21, ur. i zam. we wsi Markowice przy rodzicach, córka żyjących Mikołaja i Marianny ur. Sroka, małżonków Musialików, chłopów.

(brak wieku młodego)
COM_KUNENA_THANKYOU: Tomek Janas

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 5 miesiąc temu #11873 przez Tomek Janas
Bardzo dziękuję!
Matka młodego miała na imię Agnieszka. zastanawia mnie tylko dlaczego Ksiądz pomylił nazwisko młodej. Powinno być Walo. Reszta się zgadza.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 4 miesiąc temu #12339 przez Tomek Janas
Witam.
Uprzejmie proszę o pomoc w przetłumaczeniu aktu małżeństwa:

55. Koziegłówki - 1892 - Franciszek Walo i Zuzanna z Flaków.

Z góry dziękuję
Tomek J.
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 4 miesiąc temu #12509 przez Tadeusz Tarnowski
Rzeniszów 55
Parafia Koziegłówki
22.09/04.10.1892 godz. 09.00
Oświadczamy, że w miejscowych księgach metrykalnych tutejszej parafii znajduje się akt o ślubie, (tu wstawka? oznaczona jako F) że w obecności świadków Szymona Szczep??a z Markowic lat 50 i Jana Haima z Rzeniszowa lat 40 obu chłopów kolonistów zawarto w dniu dzisiejszym religijny związek małżeński między Franciszkiem Walo, wdowcem, kolonistą, synem zmarłych Jana i Marianny z domu Motyl, prawnych małżonków Walów, chłopem ur. we wsi Wojsławice parafi Koziegłówki i tam żyjącym lat 49 a Zuzanną Flak panną córką Jana i zm. Rozalii, ur. z Hu/Ka-mieńskich?? prawnych małżonków Flaków, chłopów ur. we wsi Rzeniszów i tam przy swoim ojcu żyjącą, lat 36.
(pozostałe formułki o dniach zapowiedzi, zawartej umowie, księdzu udzielającym ślub - nieistotne)
COM_KUNENA_THANKYOU: Tomek Janas

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

4 lata 3 miesiąc temu #12767 przez Tomek Janas
Serdecznie dziękuję :)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.774 s.